نامه دبیرخانه کنگره شهدای جهاد علمی به ظریف

به گزارش افکارنیوز، در نامه دبیرخانه کنگره شهدای جهاد علمی خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان تاکید شد: همانطور که مستحضرید چندین نفر از دانشمندان مسلمان ایرانی طی سالهای اخیر ترور شده و به شهادت رسیده اند، بر مبنای تحقیقات وزارت اطلاعات و اعترافات عوامل ترور، تروریست‌ها در خاک فلسطین اشغالی توسط عوامل رژیم صهیونیستی تجهیز و مسلح شده و تحت هدایت و فرماندهی سازمان جاسوسی موساد مرتکب این جنایات بین المللی شده‌اند که طبق معاهدات بین‌المللی، فراهم نمودن مقدمات محاکمه و مجازات عناصر دخیل صهیونیستی به عنوان معاونین جرم این جنایات دهشتناک در صلاحیت دادگاه های صالح جمهوری اسلامی است.

از این رو کنگره شهدای جهاد علمی ضمن حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور در حفاظت از منافع ملی از جنابعالی به عنوان مسئول دستگاه دیپلماسی کشور در خواست می‌کند که علاوه بر پیگیری مطالبه بازماندگان معظم شهدا و ملت بزرگ ایران در رابطه با محاکمه و مجازات معاونین صهیونیستی ترور دانشمندان مسلمان ایرانی نسبت موارد زیر تلاش مجدانه نمایید.

۱ - پاسداری تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای علمی به خصوص غنی سازی اورانیوم در خاک جمهوری اسلامی ایران.

۲ - یادآوری مسئولیت طرف های غربی مذاکرات هسته‌ای در لزوم محکومیت ترور دانشمندان ایرانی و لزوم پیگیری محاکمه و مجازات طراحان اصلی این جنایات.

۳ - تلاش وافر منطقه‌ای و بین‌المللی برای خلع سلاح منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی و در نهایت خلع سلاح جهانی و استفاده از ظرفیت مهم ریاست اجلاس کشور های غیر متعهد در این راستا.

۴ - پیگیری لازم در مراجع بین‌المللی به خصوص شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان ها و نهادهای بین‌المللی برای محکومیت ترور دانشمندان ایرانی و همچنین محکومت ترور مردم بی‌گناه سوریه، عراق، لبنان که از سوی صهیونیست‌ها و بعضی دولت های مستبد منطقه در حال اجرا است.

۵- پیگیری سیاست اعلام شده جمهوری اسلامی مبنی بر تلاش بینالمللی برای اجرایی کردن حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین که از حقوق اولیه و بدیهی هر ملتی به شمار میرود که در این صورت با محو غده سرطانی رژیم صهیونیستی، مهمترین عامل علیه صلح و امنیت بین المللی در منطقه و جهان ریشه کن خواهد شد.