ایران در مقابل بد عهدی‌های آمریکا سکوت نمی‌کند

به گزارش افکارنیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در بیانیه خود ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه وزیرامورخارجه پیرامون مباحثهسته‌ای و توافق ژنو اعلام کرد: توافقنامه‌ای که در آن طرف غربی متعهد شده است تحریم جدیدی علیه ایران تصویب نکند و تا زمان اجرایی شدن توافقنامه در جهت اثبات حسن نیت خود گام بردارد.

با وجود قبول توافقنامه از سوی همه طرف‌ها، در چند روز گذشته متأسفانه شاهد اضافه شدن ۱۷ شرکت دیگر به لیست تحریم ها توسط وزارت خزانه داری آمریکا بودیم؛ که البته این مسئله، واکنش سریع و در خور تحسین تیم مذاکره کننده ایرانی را به دنبال داشت.

جناب آقای وزیر؛

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بدین وسیله مراتب تشکر و قدردانی خود را به دلیل اقدام هوشمندانه و به موقع تیم مذاکره کننده ایران در ترک اجلاس کارشناسی وین، به جنابعالی و همکارانتان ابراز می دارد.

چنین اقدام قاطعانه‌ای در مقابل نقض توافق ژنو، این پیام را برای آمریکا و اتحادیه اروپا خواهد داشت که ایران در جایگاهی نیست که در مقابل بدعهدی آمریکا، سکوت کند و ذلیلانه و یک طرفه به تعهدات توافقنامه سر بنهد.

همگان می‌دانند که به برکت خون شهدای هسته‌ای و توان متخصصان و دانشمندان داخلی، امروز جمهوری اسلامی ایران در کوتاهترین زمان می‌تواند تعداد سانتریفیوژها و حجم غنی سازی را به مقداری بسیار بیشتر از حجم کنونی افزایش دهد. لذا دست و پا زدن هایی چون گسترش یا تمدید تحریم‌ها، تنها بر بی‌اعتمادی ملت و مسئولین ایران می‌افزاید و سودی برای طرف غربی نخواهد داشت.

نقض عهد آمریکا و اتحادیه اروپایی در قبال ایران و سوء استفاده از ابهامات توافقنامه ژنو به یادمان آورد که «و هرگز یهود و نصاری از ما خشنود نخواهند شد مگر آنکه از آیین آنان پیروی کنیم.»(آیه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره)

و در این میان بار دیگر تیز بینی و آینده نگری ولی امر مسلمین برایمان مسجل شد. ایشان از همان آغاز دور جدید مذاکرات با اطمینان اعلام کرده بودند: «ما به هیئت دیپلماسى ملت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم» و در کنار آن هشدار داده بودند که: «ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خودبرتربین و غیرمنطقی و عهدشکن است و دولتی در تصرف شبکه صهیونیسم بین‌المللی است که به خاطر صهیونیست‌ها مجبور است با رژیم غاصب مماشات کند و نرمش نشان دهد.»

جناب آقای ظریف؛

با وجود این که بیانیه اخیر وزارت خزانه داری آمریکا تصریح می‌کند که ایالات متحده به اجرای تحریم‌های خود در حوزه نفتی و نظام بانکی مصمم است، و پس از امضای توافقنامه تا کنون بارها این جملات را از زبان مقامات آمریکایی و اروپایی شنیده ایم، اما وزارت امور خارجه با بردباری، تمام اظهارات بی پایه آنها را «تفسیرهای غلط طرف غربی» عنوان کرده است.

تاریخ گواهی می‌دهد که بدعهدی آمریکا و ایادی آن به همین جا خلاصه نخواهد شد و آنها سودای فشار همه جانبه به ایران با سوء استفاده از بند بند توافقنامه را در سر می پرورند. حکمت مطالبه مکرر مردمی از دولت محترم مبنی بر «تکیه بیشتر بر توان داخلی به جای نگاه خارجی» نیز در همین عهدشکنی ذاتی آمریکایی‌ها نهفته است.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه این نامه ضمن تشکر از اقدام عزت‌مدارانه وین، از ظریف و سایر دولتمردان جمهوری اسلامی می‌خواهد تا با پاسخی قاطعانه از غیرت و شرف ملی و دینی ایران بزرگ دفاع کنند.

جناب آقای ظریف ،ملت انقلابی ایران، تا این جای راه را با مقاومت، روحیه جهادی و ایستادگی به پیش رفته است و در ادامه نیز برای رسیدن به نظام جهانی اسلام راهی جز این نخواهد داشت.