نخست وزیر ایتالیا به تهران سفر می کند

به گزارش افکارنیوز، انریکو لتا، نخست وزیر ایتالیا در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این سفر در پی سفر اما بونینو، وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران صورت خواهد گرفت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ۲۸ آبان ماه به دعوت وزیر امور خارجه ایتالیا سفر چند ساعته ای را پیش از مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در ژنو به ایتالیا داشت.

وزیر امور خارجه در این سفر از اما بونینو برای سفر به تهران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه ایتالیا ۳۰ آذر ماه در رأس هیأتی و همراه با تیم خبری حدود ۲۰ نفره وارد تهران شد.

بونینو در سفر خود به تهران با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

جهانبخش مظفری، سفیر کشورمان در ایتالیا در گفتگو با خبرنگار مهر در آستانه عزیمت وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران اظهار داشت: ایتالیا در مجموعه اتحادیه اروپا مواضع بسیار مثبت و شجاعانه ای داشته که از آن ها می توان به مواضع ایتالیا در خصوص بحران سوریه و موضوع هسته ای ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به سفر چندی قبل وزیر امور خارجه ایران به رم و سفر وزیر خارجه ایتالیا به تهران در روز شنبه تصریح کرد: این سفرها نشان از عزم و اراده راسخ دو کشور برای تحکیم روابط دارد و ایتالیا به عنوان کشور در اروپا که اولین هیئت را در سطح معاون وزیر به ایران فرستاد سعی کرده است نقشی پیشتاز در روابط با ایران داشته باشد.

سفیر ایران تاکید کرد: سفر خانم بونینو به تهران را راهگشا و نوید دهنده روابط خوب بین دو کشور ایران و ایتالیا می دانم.

در پی سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران هیأت پارلمانی ایتالیا به ریاست کازینی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای این کشور روز جمعه ۱۳ دی ماه نیز به تهران سفر می‌کند.

در همین راستا حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز از انریکو لتا، نخست وزیر ایتالیا برای سفر به تهران دعوت کرده بود که قرار است نخست وزیر ایتالیا در پاسخ به این دعوت برای اولین بار سفری به تهران داشته باشد.

البته ماسیمو دالما،نخست وزیر پیشین ایتالیانیز قبل از ورود وزیر امور خارجه این کشور به تهران سفر کرده بود.

وزیر امور خارجه ایتالیاپیش از سفر به تهران در مصاحبه ای اعلام کرده بودکه بعد از توافق ایران و ۱ + ۵ در ژنو یک مسابقه در بین کشورها برای حضور در ایران شکل گرفته که هر کدام روابط بهتری با ایران داشته باشند.

او در سفر خود به ایران گفت: باعثخوشبختی است که از این مسابقه برنده خارج شود، اگر کار بهتری شکل بگیرد تعداد مسابقه دهندگان بیشتر خواهد بود، رقابت وجود دارد و ایتالیا نیز مقام خوبی را دارد.

به نظر می رسد سفر مقامات ایتالیا به کشورمان نشان از عزم ایتالیا برای برقراری روابط هر چه سریعتر با ایران و پیروزی در این مسابقه را دارد .