بابک زنجانی؛ دیروز ایران، امروز ترکیه، فردا تاجیکستان
گروه سیاسی-

جوان میلیاردر ایرانی مدتی است به سوژه نخست رسانه‌های کشور تبدیل شده است، سهل است که نام بابک زنجانی اینک تنها در ایران روی جلد روزنامه‌ها نمی‌آید ابتدا ترکیه و حالا گویی تاجیکستان هم به جرگه کشورهایی در آمده است که بابک زنجانی پول‌هایش را در آنجا به گردش درآورده است.

به گزارشافکارنیوز؛هفته گذشته ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس نامه‌ای خطاب به روسای سه قوه نوشتند و از آان‌ها خواستند به پرونده این شخص رسیدگی شود.
در این نامه که به امضای این نامه به امضای حسین نجابت، احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، اسماعیل کوثری، محمدرضا آشتیانی، احمد امیرآبادی، حسین ذوالانوار، الیاس نادران، محمد دهقان، مفید کیایی‌نژاد، احمد سالک، علیرضا سلیمی رسیده است.

نمایندگان ادعا کرده‌اندبابک زنجانی۴۳ ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب می‌کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه‌های مختلف در جولان است و با تکبر و تبخ‌تر همه چیز را «خریدنی» نشان می‌دهد.

امیرعباس سلطانی دیگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز درباره پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی بهبانک مرکزیو وزارت نفت گفته است: آقای زنجانی یک گواهی از بانک مرکزی تاجیکستان ارائه کرده مبنی بر اینکه تمامی بدهی خود به دولت ایران را در این کشور به حساب بانک مرکزی ایران واریز کرده است اما با پیگیری‌های مجلس مشخص شد حتی یک ریال هم به حساب دولت ایران واریز نشده و گواهی صادر شده نیز با پرداخت یک میلیون دلار از سوی آقای بابک زنجانی صادر شده که حالا اسم این پول را می‌خواهند رشوه بگذارند یا هر چیز دیگر، اما این گواهی جعلی است.

چنانکه از گفته‌های این نماینده مجلس بر می‌آید به زودی باید منتظر جنجال سیاسی بزرگی از جنس رضا ضراب در کشور تاجیکستان باشیم، چرا که بابک زنجانی برای گرفتن گواهی از بنک مرکزی تاجیکستان یک میلیون دلار پرداخت کرده که می‌توان از جنس رشوه‌های رضا ضراب در ترکیه باشد.

نماینده مردم بروجن در مجلس نهم با بیان اینکه این آقا همه را به تمسخر گرفته و دارد همه را بازی میدهد، گفت: باید زودتر این قضیه را به صحن علنی مجلس بیاوریم تا مشخص شود اصل جریان چیست و چه کسانی از این فرد حمایت میکنند.