پیگیری ادعای جعلی بودن اسناد بابک زنجانی

به گزارش افکارنیوز، مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه علنی امروز(یکشنبه) پارلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه یکی از اعضای کمیسیون انرژی مدعی شده که اسناد پرداخت بدهی بابک زنجانی جعلی است، نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت: در ارتباط با بابک زنجانی یا هر فرد دیگری برای کمیسیون اصل ۹۰ تفاوت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر کس و در هر موقعیتی باید بدهکاری خود به مردم و کشور را پرداخت کند، افزود: آقای زنجانی از این موضوع مستثنی نیست و باید بدهی خود ر ا پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به خبر خود درباره تأیید پرداخت بدهی بابک زنجانی از سوی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: آن خبر بر اساس گفته‌های مسئولان بانک مرکزی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اعلام شد.

افضلی‌فرد ادامه داد: به خاطر تناقض‌گویی‌های موجود من با آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی صحبت کردم، من در آن گفت‌وگو از این مسئله گله کردم که متناقض بودن گزارشات هم سبب سردرگمی مردم و هم خبرنگاران می‌شود و در نهایت به نتیجه مشخصی نمی‌رسیم.

وی اضافه کرد: قرار بر این شد اگر قرار است ما خبری را درباره این موضوع بگیریم از مسئولان رده دوم یا سوم نباشد و خبرها را از طریق آقای سیف پیگیری کنیم؛ آقای سیف گفت تاکنون مستندات قوی دال بر پرداخت بدهی ندیده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در همین رابطه تصریح کرد: برای روشن شدن موضوع جلسه‌ای روز گذشته با آقای گودرزی معاون بانک مرکزی بوده است، البته روزهای آتی نیز جلسه‌ای در همین زمینه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پرونده پرداخت بدهی نفتی بابک زنجانی همچنان مفتوح است، گفت: جلسات مربوط به بررسی پرداخت این بدهی همچنان ادامه خواهد داشت تا دلایل تناقض‌گویی و تفاوت در اظهارنظرها مشخص شود.

افضلی‌فرد ادامه داد: پس از استماع نظرات مسئولان بانک مرکزی و بررسی موضوع و همچنین بررسی اسناد بانک مرکزی به صورت مستند و مستدل‌تر در این باره اظهارنظر کنیم.

افضلی‌فرد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به سخنان شما آیا آقای سیف واریز پول به حساب وزارت نفت را تأیید کرده‌ است یا خیر، بیان داشت: آقای سیف گفت تاکنون پولی به حساب نیامده است؛ من در گفت‌وگوی خود با آقای سیف به این نکته اشاره کردم که چرا اظهارنظرها در این باره یکسان نیست، فردی حرفی را می‌زند و ما به سخن آن مسئول بانک مرکزی به عنوان یک مقام م مسئول استناد می‌کنیم و سپس شما همان سخن را تکذیب می‌کنید.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا جعلی بودن اسناد به تأیید کمیسیون رسیده است و واکنش شما نسبت به این مسئله چیست، گفت: همین موارد در جلسات کمیسیون اصل ۹۰ بررسی خواهد شد زیرا برخی از دوستان مدعی بودند که این پول فرآیند لازم را طی و به حساب ریخته شده است و برخی دیگر اعلام کردند که ما بعدها متوجه جعلی بودن اسناد شدیم.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی مدعی جعلی بودن اسناد است اما ما به دلیل اینکه مسئله پیشین تکرار نشود، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا وضعیت مسئله روشن شود.

افضلیفرد در همین زمینه اضافه کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به دلیل همین تناقضگوییها و اختلاف نظر موجود مسئله را به صورت جدی بررسی خواهد کرد تا ابعاد مسئله مشخص شود.