واکنش رسائی به پرونده مهدی هاشمی

به گزارش افکارنیوز، بعد از پایان نطق میان دستور مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در حمایت از علی مطهری نماینده مردم تهران، حمید رسائی با فریادهایی خطاب به باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: اظهارات پزشکیان درست است، باید پرونده مهدی هاشمی و خاندان هاشمی نیز در قوه قضائیه بررسی شود.

بر اساس این گزارش، علی مطهری در آستانه سالگرد حماسه ۹ دی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه قوه قضائیه باید استقلال خود را حفظ کند از این قوه خواست از ادامه حصر خانگی سران فتنه خودداری کرده و آنها و تمام مقصرین فتنه ۸۸ را در دادگاه علنی محاکمه کند.

پس از اظهارات وی دادستان کشور علیه علی مطهری اعلام جرم کرد.

این اقدام مورد انتقاد اعضای هیات نظارت مجلس بر نمایندگان قرار گرفت. آنها معتقد بودند بر اساس روند قانونی باید جرم بودن یا نبودن اظهارات مطهری از این هیات استعلام شود.

امروز نیز علی لاریجانی علی رغم اینکه اعتقاداتی به متن اظهارات علی مطهری داشت، گفت: اعلام جرم دادستان قوه قضائیه علیه مطهری کار درستی نبوده است.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز نیز در نطق میان دستور خود نیز گفت: اعلام جرم علیه مطهری درست نبوده و قوه قضائیه باید به درخواست وی پاسخ می داده است.