به گزارش افکارنیوز، طبق آمار رسمی، ۴۷ میلیون نفر از مردم آمریکا زیر خط فقر زندگی می‌کنند و جنگ ۵۰ ساله با فقر در این کشور شکست خورده است.

همزمان اعلام شد سال گذشته میلادی ۴۴ هزار شرکت و بیش از یک میلیون شهروند در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از اداره آمار آمریکا، نرخ فقر در این کشور اکنون در حدود ۱۶ درصد است و ۴۷ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند. سهم مردم آمریکا در فقر اندکی از آنچه در سال ۱۹۶۴ بود کمتر است و در سال‌های پس از رکود نیز این میزان ثابت بوده است.

در سال ۲۰۱۲، سیزده میلیون نفر از کسانی که زیر خط فقر زندگی می‌کردند کودکان بودند که به عقیده جیمز زیلیاک، رئیس مرکز تحقیقات فقر در دانشگاه کنتاکی، این میزان «رقم بسیار بالایی» است.

گزارش منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد در رکود جهانی بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱، از هر سه آمریکایی، یک نفر فقر را برای دست‌کم دو ماه تجربه کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از زیلیاک نوشت: ‌ «اگر ما هیچگونه برنامه حمایتی نداشته باشیم، این نرخ دو برابر خواهد شد.»

گروه موسوم به ائتلاف «ضد گرسنگی» می‌گوید از هر پنج کودک آمریکایی یک نفر هنوز در فقر زندگی می‌کند و بیش از یک نفر از هر پنج کودک در نیویورک نیز در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که غذای کافی برای سیر کردن شکم خود ندارند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته اذعان داشت که فاصله میان غنی و فقیر در این کشور با روند «خطرناکی» در حال گسترش است.

به گزارش پرس‌تی‌وی، ۵۰ سال پیش از این(سال ۱۹۶۴) لیندون جانسون رئیس جمهور وقت آمریکا «جنگ با فقر» را اعلام کرد و به کنگره گفت دولت من اکنون جنگی بی‌قید و شرط با فقر را اعلام می‌کند. اما ۵۰ سال بعد وضعیت فقرا بهبود نیافته است.

در همین حال صدای آمریکا گزارش داد ۴۴۱۱۱ شرکت آمریکایی در سال ۲۰۱۳ اعلام ورشکستگی کردند. در سال ۲۰۱۲، این تعداد ۵۷۹۶۴ بود. این آمار که از سوی شرکت پردازش پرونده‌های ورشکستگی «اپیک» در اختیار انستیتوی ورشکستگی آمریکا قرار گرفته، تا سال ۲۰۰۷ را دربر می‌گیرد.

روی هم رفته اعلام ورشکستگی افراد حقیقی و حقوقی از ۱/۱۹ میلیون در سال ۲۰۱۲، به ۱/۰۳ میلیون در سال ۲۰۱۳ رسیده است.
در ۵ سال گذشته، اعلام ورشکستگی افراد حقیقی و حقوقی به طور متوسط رقمی برابر با ۱/۳۲ میلیون در سال بوده است. بخشی از این کاهش کم‌سابقه در تاریخ برآیند قانون مصوب سال ۲۰۰۵ است که شرایط سختی برای اعلام ورشکستگی در نظر گرفته است.