به گزارش افکار به نقل از فارس، دولت "هوگو چاوز "، رئیسجمهور ونزوئلا، شایعات درباره ایجاد پایگاه نظامی ایران در خاک این کشور را تکذیب کرد.

" الیاس خاوا "، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، در این رابطه اظهار داشت: ما عملاً " شایعاتی " را که در لابراتوارهای جنگ " کثیف " امپریالیسم آمریکایی و در تلاش برای یافتن بهانه‌ای در جهت حمله به ونزوئلا ساخته شده‌اند، تکذیب می‌کنیم.

تکذیب این شایعات از سوی دولت ونزوئلا در پاسخ به انتشار مقاله‌ای در روزنامه آلمانی " ولت " بوده است. در این مقاله آمده است، مهندسان ایرانی قصد دارند پایگاهی نظامی برای پرتاب موشک‌های دوربرد، در شبه‌جزیره " پاراگوانا " ایجاد کنند.

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، در مکانی که در روزنامه آلمانی به آن اشاره شد، هیچ پایگاه نظامی متعلق به هیچ دولت خارجی وجود ندارد.

علاوه بر آن، وی افزود: در مجموع استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در خاک ونزوئلا در قانون اساسی کشور ممنوع شده است.

الیاس خاوا یادآور شد: در زمان حمله به عراق، اتهام دارا بودن سلاح‌های کشتار جمعی درباره رژیم " صدام حسین " مطرح شد و همه اینها دروغ بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ما نیز ناظر اقدامات این لابراتوارهای جنگ " کثیف " که برای توجیه تجاوز علیه ملت ونزوئلا ساخته شده‌اند، هستیم.

خاوا همچنین اظهار داشت: دولت تسلیحات لازم را برای نیروهای مسلح بولیواری تامین می‌کند، اما نه برای حمله به کسی، بلکه برای دفاع از سرزمین گسترده و قلمرو دریایی جمهوری ونزوئلا.

معاون رئیسجمهور ونزوئلا تاکید کرد: ونزوئلا به عنوان دارنده بزرگترین ذخایر نفتی در جهان، مرحله جدیدی از تجاوزات امپریالیستی را تجربه میکند.