به گزارش افکارنیوز، روزنامه رسالت با طرح مطلب فوق نوشت: آقای هاشمی در این دیدار گفت «تلاش برای بی‌خبر گذاشتن مردم، بیهوده است. کسانی که از بیان حقایق می‌ترسند از سانسور در رسانه‌ استفاده می‌کنند.»

محمدکاظم انبارلویی سردبیر رسالت خاطرنشان کرد: یک دهه پیش جماعتی روسیاه در همین مطبوعات کشور قلم می‌زدند، اما همه آنها رفتند در رادیو آمریکا، بی‌بی‌سی، رادیو زمانه و رسانه‌های اروپایی و آمریکایی استخدام شدند.

مردم و نظام به آنها گفتند اگر برای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کار می‌کنید دلیلی ندارد در رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب ایران کار کنید. آنها هم صادقانه پذیرفته‌اند و رفته‌اند همانجایی کار می‌کنند که قبلا «پناهنده فکری» بودند.

چه خوب بود آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موضع خود را در برابر این جماعت روسیاه مشخص می‌کردند که بالاخره «با آنها» هستند یا «بر آنها»؟ چون همین اشرار مطبوعاتی بودند که نظام را به «سانسور» و «تلاش برای بی‌خبر گذاشتن مردم» متهم می‌کردند.

آنها بودند که به کفر، الحاد و نفاق خود اعتراف داشتند و بی‌پروا می‌گفتند ما قانون مطبوعات را قبول نداریم. بعد رفتند دنبال اهانت به مقدسات مردم و تهمت زدن به نظام و مسئولین و برپایی فتنه سال ۷۸ و ۸۸. شد آنچه نباید می‌شد! یک دفعه مردم چشم باز کردند دیدند وزیر ارشاد دوران اصلاحات با جمعی مطبوعاتچی خودباخته در رسانه بی‌بی‌سی سخن می‌گویند.

نویسنده با اشاره به سوابق برخی از اعضای انجمن مورد اشاره یادآور شد: یکی از اعضای محترم این انجمن، خانم فریبا داوودی مهاجر است که با فتنه ۸۸ از کشور گریخت و در یک برنامه تلویزیونی در رادیو فردا رسما کشف حجاب کرد و پناهندگی فکری و سیاسی خود را به دشمن‌ترین دشمنان این مردم نشان داد.

از دیگر اعضای محترم این انجمن، محسن کدیور و حسن یوسفی اشکوری هستند که به حکم دادگاه انقلاب خلع لباس شدند و سوابق معاندت‌ آنها با مردم و نظام و آموزه‌های دینی امام خمینی(ره) بر کسی پوشیده نیست. از دیگر اعضای محترم این انجمن، مرتضی کاظمیان و علی‌اکبر موسوی‌خوئینی می‌باشند که مدتهاست به خارج گریخته، ننگ پناهندگی را پذیرفته و در کشورهای اروپایی و آمریکایی مشغول سیر و سلوک سیاسی هستند.

برخی دیگر از اعضای محترم این انجمن که در ایران هستند و در همین عکس که به همراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انداخته‌اند به جرم شرکت در فتنه ۸۸ مدتها زندانی بودند.

انبارلویی آنگاه می‌پرسد: سوال بنده از آقای هاشمی رفسنجانی این است؛ این انجمن با این سوابق و با این اعضایی که در داخل و خارج، اوصافشان را گفتم چگونه می‌خواهند مردم را از بی‌خبری درآورند؟! چگونه می‌توانند مردم را آگاه کنند و جلوی سانسور را بگیرند؟!

اینها با این کارنامه فکری و سیاسی نشان دادهاند میخواهند سانسور آمریکایی را در کشور حاکم کنند و مبلغ و مروج فرهنگ آمریکایی باشند. سوال دیگر بنده این است که، وقتی برخی از اعضای محترم این انجمن در این نشست گفتند؛ میخواهند برای تعمیق آزادی قلم در جامعه تلاش کنند، از آنها نپرسیدند این آزادی قلم را چگونه میخواهند در جامعه تعمیق کنند؟ اینها دنبال چه آزادی هستند. این تعمیق یک بار در آشوب ۱۸ تیر ۷۸ و یک بار هم در فتنه سال ۸۸ صورت گرفت و شما نتوانستید مردم و نظام را به زانو درآورید.