آمده‌ام تا بگویم «لبیک یا خامنه‌ای»

به گزارش افکارنیوز، «و خدا بود و عشق. عشق به پرتو افشانی در زمین و آسمان. عشق به هدایت آدمی و عشق به همه خوبی‌ها و مهربانی‌ها و همه اینها نبود مگر برای آفرینش یک آفتاب. آفتابی برتر و بزرگتر از آفتاب عالمتاب. آفتابی که سراسر نور بود؛ نوری که همه چیز به خاطر او آفریده شد.

لولاک لما خلقت الافلاک «ای پیامبر اگر تو نبودی زمین و آسمان را نمی آفریدم».(حدیثقدسی)

و بدینسان این نور مبدأ آفرینش کائنات قرار گرفت تا پس از آن، قرنی بعد از قرنی، نسلی بعد از نسلی و امتی پس از امتی بیاید تا این نور منصه ظهور یابد و دین و خداشناسی به وسیله او به کمال برسد.

«… الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً……امروز دین شما را به کمال رساندم و بر شما نعمت را تمام کردم و راضی شدم که اسلام آیین شما باشد».

*امروز شرکت‌کنندگان در بیست‌و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با مقام معظم رهبری دیدار کردند، دیداری که همان شوروشوق سایر دیدارها را می‌شد در آن احساس کرد؛ مسلمانانی از۵۰ کشور جهان.

گرچه تفات‌هایی را می‌شد در ظاهر آنها دید اما در باطن همگی همان قول «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» بودند.

* «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه»، «ما همه سریاز توییم خامنه‌ای»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» شعارهایی بود که هنگام ورود رهبر معظم انقلاب توسط دوستداران ایشان سر داده ‌شد.

*زنان و مردانی که اشک شوق در دیدار با رهبر و امامشان می‌ریختند و می‌گفتند او رهبر همه ما در واقع رهبر جهان اسلام است.

* «بوی نسیم بهشت می‌آید» این سرآغاز شعری بود که یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم قرائت کرد؛ او در این شعر خطاب به مقام معظم رهبری گفت: تُرک و کُرد و اهل سنت را نیز همگی تو مقتدا هستی.

همه حضار پس از هر بیتی که وی می‌خواند به او احسنت می‌گفتند ظاهرا حرف دل آنها را نیز بیان می‌کرد.

*اما در میان شرکت‌کنندگان این مراسم «وجیهة الزهرا نقوی» که از کشور پاکستان آمده بود نگاهم را به خود جلب کرد. وقتی با او صحبت می‌کردم می‌گفت من قبلاً هم از نزدیک با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرده‌ام او رهبر همه ماست و آمده‌ام تا به او بگویم «لبیک یا خامنه‌ای».

*البته یکی دیگر از حاشیه‌های این مراسم حضور پررنگ وزرای دولت دهم و یازدهم بود؛ آنها در پایان مراسم در کنار یکدیگر حضور داشتند و با یکدیگر به گفت و گو می‌پرداختند. ازجمله محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر سابق بهداشت و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین دهقان وزیر دفاع که به همراه رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم با یکدیگر دقایقی را به صحبت پرداختند.

*پس از این دیدار، شرکت‌کنندگان خارجی مراسم که منتظر بودند تا از نزدیک با مقام معظم رهبری دیدار کنند نزد ایشان رفتند و چند دقیقه‌ای را در فضایی صمیمی با رهبر معظم انقلاب گفت‌وگو کردند.

*پیش از سخنرانی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی سخنرانی کرد.

*یکی از میهمانان خارجی مراسم نیز که آیتالله محمدعلی تسخیری رئیس پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را دید به گرمی با او احوالپرسی کرد، البته بسیاری از میهمانان خارجی وقتی برخی مقامات ایرانی را میدیدند با آنها به گفتوگو میپرداختند.