گروه سیاسی-

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه اجرایی کردن توافقنامه ژنو گفت: ما هر گامی که برمی داریم عکس العمل ۵ + ۱ را نیز می‌سنجیم و به تناسب تعهداتی که بین هردو گروه یعنی هم ۵ + ۱ و هم ایران است گام‌ها و فازهای بعدی پیش می‌روند.

به گزارشافکارنیوز؛اسماعیل جلیلی، اظهار داشت: ما انتظارداریم که ۵ + ۱ متعهدانه بدون هرگونه رویکردی که منجر به بی‌اعتمادی شود در قبال رعایت مفاد تفاهم نامه گام بردارد و ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که در بحثعدم توسعه فعالیت‌های هسته‌ای براساس تفاهم نامه در گام اول اقدام می‌کنیم.

جلیلی تصریح کرد: قطعاً مابا این اقدام منتظر یک اقدام از طرف آن‌ها هستیم و این گام‌ها را باید هردو طرف باید بردارند و پایبند به اجرای آن باشند.

وی افزود: قطعاً اگر ۵ + ۱ بخواهد در این مذاکرات خارج از این رویکرد اقدام کند هیچ دلیلی برای پایبندی ما به اجرایی مفاد تفاهم نامه وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تاکید کرد: آزاد سازی اموال بلوکه شده ما دراین مرحله بسیار حایز اهمیت است و باید این ۴ و نیم میلیارد دلار ما را آزاد کنند و بعد فعالیت ما در بازارهای بین المللی و در بخش‌های پتروشیمی و صادرات نفت را نیز تسهیل کند.

وی تاکید کرد: از نظر ما این رویکرد در هر دو طرف وجود دارد و هر دو طرف علیرغم فشارهایی که صهیونیستها وارد کردند علاقمند به حل مشکلات هستند و باید به رویکرد عاقلانه و منطقی رفتار کردن دو گروه امیدوار بود.