وزیر علوم، دانشگاه‌ها را جولا‌نگاه احزاب سیاسی می‌کند

به گزارش افکارنیوز، احمد مداحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن قدردانی از سفر رئیس جمهور به استان خوزستان و انتقاد از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این سفر افزود: امیدواریم که اطرافیان دولت درباره سفرهای رئیس جمهور مزاح کرده‌باشند که گفتند «در فصل زمستان مناطق گرمسیری در اولویت سفرها قرار دارند» زیرا این حرف ما را یاد کوچ نشینان می‌اندازد.

مداحی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان شاهد بودیم که در جلسه نخبگان و دانشگاهیان فقط طیف خاصی به جلسه دعوت شدند که این موضوع برای ما خیلی عجیب بود.

وی خاطر نشان کرد: روسای دانشگاه‌های اصلی استان، هیچ یک از تشکل‌های دانشگاهی فعال، نهاد رهبری، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی به این برنامه دعوت نشده و از همه مضحک‌تر اینکه رئیس بنیاد ملی نخبگان استان نیز به طور رسمی به جلسه دعوت نشده‌بود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خاطر نشان کرد: به اعتقاد من نوع برنامه ریزی یا نشان از بی تدبیری برگزار کنندگان مراسم دارد یا نشان از این دارد که در این دوران طیف سیاسی خاصی نخبه به شمار می‌روند.

مداحی اضافه کرد: وقتی به جلسه نخبگان نگاه می‌کردیم بیشتر شبیه به یک جلسه سیاسی بود تا جلسه نخبگان و عده‌ای انگار هنوز در هفت ماه پیش و در دوران تبلیغات قبل از انتخابات سیر می‌کردند و به جای استفاده از تمام ظرفیت‌های جناح‌های سیاسی برای آینده کشور همچنان به سیاه‌نمایی گذشته می‌پرداختند.

عضو شورای راهبردی بسیج دانشجویی استان خوزستان در ادامه اظهار داشت: عدم حضور وزیر علوم در دانشگاه‌های استان برای جامعه دانشگاهی شگفت‌آور بود.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: حتی وزیر یا معاونین وی جلسه‌ای با هیئت علمی و تشکل‌ها برگزار نکردند که نشان از عدم اعتقاد وزیر به گرفتن مشورت از تمام طیف‌ها یا هراس از نقد عملکرد خود است.

مداحی در ادامه خاطر نشان‌کرد: جامعه دانشگاهی نسبت به عملکرد وزیر در سه ماهه اخیر نقدها و سوالات زیادی دارد، خوب است وزیر محترم از همکار خود در هیئت دولت، وزیر بهداشت یاد بگیرد که هم خود و هم معاونینش در دانشگاه‌ها حضور یافتند.

وی تصریح کرد: نتیجه عدم مشورت وزیر علوم و نادیده گرفتن تذکرات مجلس باعثانحصاری کردن وزارت علوم برای طیفی ساختارشکن و تندرو شده‌است.

مداحی اظهار داشت: این فضا دوباره دانشگاه‌ها را به سمت التهابات سیاسی خواهد کشاند و این شیوه مدیریتی وزیر، دانشگاه را جولانگاه احزاب سیاسی خواهد کرد.

مداحی تصریح کرد: اگر وزیر نمی‌تواند مدیر باشد بهتر است مدبّر باشد و به جای اینکه تیم ایشان دانشگاه را محل تسویه کردن حساب‌های سیاسی کنند خود را از این عرصه دور کرده و به کار علمی و پژوهشی خود بپردازند، این نوع رفتارهای وزیر نه به صلاح جامعه دانشگاهی و نه به صلاح آینده مملکت است.

وی در خاتمه خاطر نشانکرد: انتظار جامعه دانشگاهی حرکت سریع به سمت فتح قلههای علمی و برآوردن نیازهای انقلاب و مردم است که دارد در هیاهوی تغییرات دچار مشکل میشود.