دولت یازدهم دولت معتدلی نیست

به گزارش افکارنیوز، محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی، شنبه شب در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه نباید از آینده غفلت کرد، گفت: باید مراقبت کنیم، کلاهی که ۸ سال پیش سر ما گذاشتند دوباره بر سر ما نرود لذا برای آینده باید بهتر فکر کنیم چرا که دیگر فرصت قمار و آزمون و خطا نداریم.

وی در ادامه با نقل قولی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی می‌گوید جامعه ما ۳ بخش است؛ ۲۰ درصد طرفدار اصلاح‌طلبان، ۲۰ درصد طرفدار اصولگرایان و ۶۰ درصد افرادی هستند که نظام را قبول دارند و تعیین کننده در هر انتخابات نیز، همین افراد هستند و هر طرف که بتوانند رای این ۶۰ درصد را جذب کند، در انتخابات پیروز می‌شود.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی با بیان اینکه چند وقت پیش نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتم، تصریح کرد: در این نامه تلویحا به آقا گفتم که دولت و مجلس آماری درباره تورم می‌دهند اما من می‌گویم در ۹ ساله گذشته تورم در زندگی فقرا هزار درصد افزایش یافته و این واقعیتی بود که در هر کجا می‌رفتیم مردم به ما می‌گفتند؛ این ۴۵ هزار تومان را از ما بگیرید اما به شرایط قبل برگردیم.

رفیق دوست خاطرنشان کرد: ‌ درست است که باید یارانه‌ها حذف شود اما نه اینکه یارانه برداشته شود؛ باید مراقبت کنیم در آینده طور دیگری سرمان کلاه نرود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور یازدهم را خیلی خوب می‌شناسم، اظهار داشت: جای اعتدال واقعی در کشور خالی است. بنده زمانی که در دولت حضور داشتم، در مورد دعواهایی که در دولت وقت وجود داشت، خدمت امام رسیدم. از امام سوالی درمورد اقتصاد پرسیدم که ایشان گفتند مسکن، کشاورزی و صنعت باید دست مردم باشد و نباید زندگی مردم را دست کارمندان داد. در همان جلسه، بحثاختلاف در دولت نیز شد که امام از ۲ نفر اسم بردند و فرمودند یک نفر از این طرف و یک نفر از طرف دیگر را کنار بگذارید تا دعوا حل شود. یعنی امام از تندروی دو طرف ناراحت بود. حضرت آقا هم امروز ناراحت است و اعتدال را باید به وجود بیاوریم. بنده معتقد نیستم که دولت یازدهم در حال حاضر دولت معتدلی است و این دولت یواش یواش دارد، چپ می‌شود. با این وجود امیدوارم اعتدال را رعایت کند.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به نامه‌نگاری‌های رئیس جمهور و معاون اول وی در خصوص ویژه‌خواری‌ها اظهار داشت: بعد از این نامه‌نگاری‌ها از من در این مورد سوال کردند که گفتم این نوع رفتارها برخورد با معلول است و تا زمانی که اقتصاد دولتی باشد، پیدا شدن افرادی مانند بابک زنجانی طبیعی است و تا زمانی که اقتصاد در دست دولت است، رانت و دزدی و فساد و تولیدات بی‌کیفیت وجود دارد لذا باید اقتصاد را از دولت بگیریم و به مردم بدهیم.

رفیق دوست ادامه داد: وقتی که به بنیاد مستضعفان رفتم، بررسی کردم که چرا انقلاب صنایع را از دست صاحبانش گرفت. چیزی در قانون اساسی تصویب شده که اکثر کارها به دولت سپرده شود و بعدها با اصلاحاتی در اصل ۴۴ همراه شد، دیدم همه صنایع آن زمان وابسته به هزار فامیل و در اختیار گروه خاص بوده‌اند البته نباید اینطوری شود و نباید دست دولت هم باشد بلکه باید به آحاد و توده‌های مردم واگذار شود؛ باید همت کنیم که همه درآمدها از محل افزایش حامل‌های انرژی را به فقط به بخش تولید اختصاص دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال دوم جنگ همه کشورها درهای خود را به روی ما بسته بودند. همان روزها یک عده را نشاندنم و نیازهای جنگ از فشنگ تا موشک را بررسی کردیم.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: با تلاش‌های همان روزها می‌بینید که امروز در هر چیزی خودکفا نباشیم در صنایع دفاعی خودکفا هستیم، مثلا در پهپادها آن چیز‌هایی که ما امتحان کردیم که حتی آمریکایی‌ها ندارند؛ مثلا حتی پهپادهایی ۳۰ ساعت پرواز می‌کنند و ۷۰۰ کیلومتر برد داشته و توانایی حمل بمب هم دارند. در زمان جنگ که می‌خواستیم موشک تاو را بسازیم، ۴ قطعه آن را صنعتگران بازار برای ما ساختند.

رفیق دوست در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر خاطره‌ای گفت: یک روز آقای هاشمی مرا صدا کرد و گفت به آقا بگو که با احمدآقا بهتر تا کند، بنده نیز پیش آقا رفتم و گفتم شیخ‌اکبر می‌گوید با احمدآقا بهتر باش. آقا گفت من با احمد‌آقا خوب هستم اما اگر گذشت از اصول است من با کسی در اصول شوخی ندارم. همین جمله را به آقای هاشمی گفتم. در سال ۷۰ نیز که از چندین سال قبلش ماهانه جلسه‌ای ۱۵ نفره داشتیم که حاج احمد نیز حضور می‌یافت و در این جلسه صحبت‌هایی که می‌خواستیم به امام برسانیم به حاج احمد می‌گفتیم و حاج احمد نیز سخنان امام را به ما می‌رساند که این جلسات بعد از رحلت امام ادامه داشت. یک روز بعد از رحلت امام بحثهمین خاطره پیش آمد که حاج احمد گفت، یکی از دلایلی که امام روی آقا تاکید پیدا کرد، همین صلابت به استقلال رایی بود که آقا در مورد مسائل اصولی داشت.

وی با ذکر خاطره دیگری گفت: پیش از پیروزی انقلاب در حالی که ۲۵ ساله بودم، به حالت فرار به مشهد رفتم و دنبال آقا را گرفتم؛ بسیار خسته بودم که گفتند آقا بیرون از مشهد هستند، رفتم ایشان را پیدا کردم؛ شب که خوابیده بودیم، آقا آمدند چند بار بنده را صدا زدند اما بنده خودم را به خواب زدم بعد که ایشان فکر کردند من خواب هستند به گوشه‌ای رفتند و تا اذان صبح که چند ساعت مانده بود ضجه زدند، گریه و مناجات کردند؛ باید قدر ایشان را بدانیم که سعادت در پیروی از ایشان است و خدا به ما توفیق دهد که عالم و عامل به ولایت فقیه باشیم.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هشت سال گذشته بیش از ۵۰ مصاحبه به دولت نهم و دهم حمله کردم، تصریح کرد: در نامه‌های متعدد به آقا هدفمندی‌ یارانه، مسکن مهر، سفرهای استانی را با دلیل زیر سوال بردم؛ آقا فرمودند آمار دولت را زیر سوال نبرید. خدمت ایشان رفتم و گفتم که منظور شما با بنده بود؛ ایشان گفتید که خیر. شما کار خود را بکنید.

رفیق دوست ادامه داد: برخورد مقام معظم رهبری با همه دولت‌ها حمایتی است. حتی زمانی که موسوی قصد داشت کاندیدای انتخابات شود، پدرش مریض بود. آقا به عیادت پدر وی رفته بودند و در آنجا با هم ملاقاتی داشتم و در همان جا موسوی گفته بود که قصد دارم کاندیدا شوم که آقا گفته بودند اگر کاندیدا شوی و رای بیاوری مانند بقیه از شما حمایت می‌کنم. همین آقایی که در مورد اختلافات در زمان رئیس جمهوری‌شان، گفتند که من ایشان(موسوی) را به خدا واگذار می‌کنم در ظلمی که در حق من کرد. لذا آقا حمایت از دولت‌ها را وظیفه خودشان می‌دانند.

وی در ادامه به بیان خاطره دیگری پرداخت و گفت: سعیدی‌کیا که در دولت نهم وزیر مسکن بود، علاوه بر آن عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان نیز هست؛ وی در دو سال اول دولت نهم که می‌خواستیم علیه دولت حرفی بزنیم، می‌گفت غیبت است و به بیرون از جلسه می‌رفت اما سال سوم در جلسه می‌نشست و ابتدای سال چهارم گفت، که زیر آسمان کبود ضدولایت فقیه‌تر از این آقا(احمدی‌نژاد) نداریم.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: سعیدی‌کیا می‌گفت، آخر سال سوم خدمت آقا رفتم، گفتم قصد دارم استعفا بدهم چرا که این دولت ضدولایت فقیه است اما آقا فرمودند تا آخر دولت بمان و دوره بعد اگر رای آورد در دولت، نمان. در مورد اینکه سعید‌کیا می‌گفت احمدی‌نژاد ضد ولایت فقیه است، به وی گفتیم شاهدی بیاور، گفت که در جلسه‌ای احمدی‌نژاد بحثمی‌کرد و مدام آقا آقا می‌گفت یکی از وزراء‌که بعدا احمدی‌نژاد وی را کنار گذاشت، به وی گفت بگو منظورت از آقا، مقام معظم رهبری است اما احمدی‌‌نژاد زیر بار نرفت.

رفیق دوست تصریح کرد: آقای فروزنده نیز می‌گفت آخر سال سوم دولت نهم جلسه خصوصی به احمدی‌نژاد گفتم، چرا اینقدر با روحانیت و مراجع رابطه بدی داریم که احمدی‌نژاد گفت، اینها به چه دردی می‌خورند اینها که همه پولشان به راه و شکم‌شان هم سیر است، در دوره دوم نیز کارد را به کمر کیک می‌زنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت موشکی ایران گفت: هیچ قدرتی در دنیا توان حمله نظامی به ایران را ندارد، زمانی که پایه‌های موشک شهاب۳ را با برد بالای ۲ هزار کیلومتر گذاشتم، گفتم که می‌توانیم هر جای اسرائیل را حتی از زنجان مورد هدف قرار دهیم.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به خاطره دیگری خاطرنشان کرد: بنده و آقای اژه‌ای و سیدمحمد خاتمی در یک روز وزیر شدیم، همان روز که سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، نزد وی رفتم و گفتم اگر می‌خواستی و نمی‌خواستی و یا فکر می‌کردی و یا نمی‌کردی حالا انتخاب شده‌ای و به تاریخ پیوسته‌ای و حالا که به تاریخ پیوستیم، خوب به تاریخ برو و خوب بمان. خاتمی گفت، چه کار کنم. گفتم زیر عبای آقا برو و بیرون نیا و آنجا خط قرمزت باشد. در طول دولتش نیز سال‌ها پیشش رفتم و حرف‌هایی زدم. بعد از تحصن نمایندگان مجلس ششم نیز به وی گفتم که سید خط خودت را از این افراد جدا کن افرادی که در تحصن هستند، براندازند و از همان موقع گفتم که اصلاح‌طلبان دو نوع هستند و یک دسته از آنها براندازند و آقا نیز همان زمان گفتند، زنگنه، جهانگیری، عارف و عباس آخوندی را از این افراد جدا و از آنها صیانت کنید و اجازه ندهید که آنها هدر روند.

رفیق دوست در بخش دیگری از سخنان خود در جمع جامعه اسلامی مهندسین گفت: دیداری با آقای روحانی داشتم، قرار شد ملاقات‌های دیگری هم داشته باشم و چون دیر شده، به آقای روحانی پیغام سفت و سختی فرستادم که اگر وقت ملاقات ندهی، مصاحبه می‌کنم و اعتراض خواهم کرد.

وی بیان اینکه در سال‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد تمام تولیدکنندگان از آینده اقتصاد کشور ناامید شده بودند، گفت: با آمدن دولت یازدهم، امید به تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و مردم بازگشت و سرمایه‌گذاران معتقدند اگر درها به مملکت باز شود، اقتصاد رونق می‌گیرد.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به توافق ژنو گفت: حرف‌های زیادی در توافق ژنو زده می‌شود؛ بنده با عدم مذاکره با هر کسی مخالفم، نمی‌شود که با دنیا قهر کنیم باید حرفمان را بزنیم.

وی با بیان اینکه این مذاکره به هر سو پیش برود، به نفع ایران است، گفت: ما در این مذاکره چیزی را از دست نمی‌دهیم. حتی اگر تحریم‌ها کاهش پیدا نکند، چند روز پیش در اتاق بازرگانی تهران بودم که یک هیئتی از یک کشور اروپایی آمده بود؛ آنها به من گفتند که آمریکایی‌ها سر ما را کلاه گذاشتند، در تحریم‌ها از ما سوءاستفاده کردند و حالا در مذاکرات خودشان با ایران طرف شده‌اند. هیئتی دیگر از کشور اروپایی در راه ایران است.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی تأکید کرد: همین امکاناتی که براساس تحریم تهیه میشود، ۲۰ - ۳۰ درصد گرانتر تهیه میشود، لذا هر چقدر که تحریمها کاهش پیدا کند و ما بتوانیم حقانیت خود را به دنیا نشان دهیم، بهتر است و آن چیزی که ما در مذکرات دادیم، نمیخواستیم و دادیم.