به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب یکشنبه در نشست خبری مشترک با کان‌چانگ‌هه رئیس مجلس ملی کره جنوبی که در ساختمان مشروطه برگزار شد، ابتکار پارلمان کره جنوبی در زمینه استفاده ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در بهبود روابط دو کشور را ارزشمند دانست.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس مجلس کره جنوبی، اظهار داشت: در این جلسه پیرامون گسترش روابط پارلمانی صحبت شد و زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد که در دیدار با «کان‌جانگ‌هه» ‌درباره افزایش روابط تجاری و اقتصادی و همچنین همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی صحبت شده است.

وی نگاه ایران و کره جنوبی به یکدیگر را مثبت دانست و تصریح کرد: برخی اشکالات وجود دارد که باید مرتفع شود.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس مجلس ملی کره جنوبی به تهران دستاوردهای مثبتی برای دو کشور داشته باشد.

رئیس مجلس همچنین با یادآوری اینکه کره جنوبی روابط نزدیکی در حوزه اقتصاد با ایران داشته است، گفت: علی‌رغم وجود روابط مطلوب، ‌روابط ایران و کره در دو سال اخیر نوساناتی داشته اما در کل سطح مطلوبی دارد.

وی سفر رئیس مجلس کره به ایران را گامی مثبت در روابط دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: اکنون پارلمان کره برای بهبود روابط دو کشور پیشقدم شده است.

لاریجانی با اشاره مجدد به گفت‌وگوهای خود با رئیس مجلس کره جنوبی اعلام کرد که در این جلسه در زمینه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و ایجاد تسهیلات لازم برای تجار صحبت‌هایی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس با بیان اینکه در جلسه با رئیس مجلس کره پیرامون مسائل مهم سیاسی رایزنی‌هایی داشتیم ابراز امیدواری کرد که حضور «کان‌چانگ‌هه» در تهران نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد.

لاریجانی با اعلام دعوت رئیس مجلس کره جنوبی از وی برای سفر به این کشور به پاس این دعوت از کانگچانگهه قدردانی کرد.