فعالیت هسته‌ای ما نیاز به یاوه سرایی جان کری ندارد
گروه سیاسی-

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان اخیر جان کری درباره احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران در صورت شکست توافق ژنو گفت: ما فکر می‌کنیم جان کری اصلا این توافقنامه را مطالعه نکرده و متن مذاکرات بعدی را حتی گوش نداده زیرا حرفهایی که می‌زند خارج از مذاکرات و توافقنامه‌ای است که صورت گرفته است.

به گزارشافکارنیوز؛عوض حیدرپور، اظهار داشت: جان کری هنوز باور نکرده وارد فضایی شده‌اند که مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را حل کنند و اینک این فضا وجود ندارد که گره کوری به این پرونده بزند.

وی افزود: نگاه جان کری نگاه گره زدنی است و هنوز به مسئله هسته‌ای به عنوان پاشنه آشیل جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کند و می‌خواهد به ایران فشار بیاورد.

وی با اشاره به سخنان جان کری مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی برای جمهوری اسلامی ایران گفت: انگار جان کری خبر ندارد که زمانی که همه کشورهای دنیا به سرکردگی آمریکا در جنگ تحمیلی صدام علیه ایران وارد جنگ شدند ایران سرفراز از آن جنگ بیرون آمد و این روزی بود که ما حتی سیم خاردار و قمقمه آب برای سربازانمان نداشتیم و حالا که مایحتایج دفاعی خود را حتی برای دفاع از منطقه داریم نگران این تهدیدات نیستیم.

حیدرپور تاکید کرد: اینگونه اظهارنظر کردن درشان یک وزیر امور خارجه نیست آن هم وزیر امورخارجه آمریکا و بی‌اطلاع بودن تا این حد برای یک وزیر امور خارجه بسیار بد است.
وی در توصیهای به جان کری گفت: من خواهش میکنم یکبار کنوانسیون ان پی تی را مطالعه کند و ببیند که فعالیت ایران در حوزه هستهای کاملاً قانونی و منطبق با قوانین بین المللی است و نیازی به یاوه سرایی امثال جان کری ندارد.