رفت‌وآمد زندانیان سیاسی در دانشگاه!

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا شیرالی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان لرستان افزود: هدفی که وزارت علوم برای هیأت تسویه سیاسی مشخص کرده است ارزیابی عملکرد هیأت رئیسه و فضای دانشگاه برای تغییر روسای دانشگاه‌ها است.

شیرالی ادامه داد: متاسفانه اطلاعاتی که ما در مورد عملکرد این هیات از استان‌های دیگر به‌دست آوردیم این است که این هیأت به جای حل مشکلات و مسائل دانشگاه‌ها، محیط را به هم ریخته و فضای آرام دانشگاه‌ها را با جنجال و اغتشاش همراه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شاید کشاندن دانشگاه‌ها به سمت جناحی شدن و جنجالی بودن هم از برنامه‌های این هیأت باشد در غیر این صورت ادامه دادن به کارها با این شرایط معنی نمی‌دهد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان لرستان تصریح کرد: تا به حال این هیأت بیش از ۲۰ رئیس دانشگاه را تغییر داده و به جای آنها کسانی را منصوب کرده است که با خطوط ا نقلاب زاویه دارند و عوامل و ذخایر فتنه و کوی‌دانشگاه هستند.

شیرالی در ادامه اظهار داشت: به نظر من این هیأت وسیله‌ای است تا کاری را انجام دهد که وزارت علوم قصد انجام آن را داشته ولی چون توجیهی برای این کار ندارد این هیأت را جلو انداخته است.

وی با اشاره به حضور این هیأت در استان لرستان خاطرنشان کرد: هیأت تسویه سیاسی دیشب وارد خرم‌آباد شده و امروز از دانشگاه بازدید کردند و همچنین دیداری با مسئول نهاد مقام معظم رهبری و کارکنان دانشگاه داشتند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی لرستان تاکید کرد: این هیأت دیداری با تشکل‌های دانشجویی داشت و در این دیدار با حرف‌هایی که از آنها شنیدیم احساس می‌کنم اگر به وعده‌هایی که دادند عمل کنند هیات منصفی هستند زیرا قرار شد دانشگاه لرستان را به سمت اغتشاش نکشانند.

شیرالی اضافه کرد: فرجی‌دانا با توجه به کارت زرد به حقی که از مجلس شورای اسلامی به خاطر انتصاب‌های مشکل‌دارش گرفت باید مسیر خود را تغییر دهد.

وی یادآور شد: اگر وزارت علوم در استان لرستان بخواهد به انتصاب‌های جنجال‌آفرین خود ادامه دهد ممکن است در دانشگاه اغتشاش و نا آرامی بزرگی شکل گیرد.

شیرالی تصریح کرد: ما بنای حمایت از رئیس فعلی را نداریم ولی حاضر نیستیم که به جای ایشان فردی بیاید که در فتنه ۸۸ حضور داشته یا در کلاس‌های درس برخلاف نظام صحبت کرده است چرا که چنین کسی لیاقت ریاست بر دانشگاه را ندارد و اگر قرار است تغیری انجام شود بایستی گزینه اصلحی جایگزین شود.

وی در تکمیل سخنان خود گفت: این هیأت اگر بخواهد در راستای سخنان مقام معظم رهبری حرکت کند باید مواردی از قبیل پیشرفت دانشگاه و آرام بودن فضا را در نظر داشته‌باشد و بداند که در چند سال اخیر دانشگاه لرستان در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌است و با سیاسی بازی این موضوع را از بین نبرد.

شیرالی با اشاره به اینکه از زمان حضور این هیأت شاهد رفتوآمدهای افرادی که زندانی سیاسی بوده یا وابسته به جریانات منحرف هستند در دانشگاه هستیم، افزود: بوی خوبی از این رفتوآمدها به مشام نمیرسد زیرا این هیات هم از پاسخ به این سوال که رئیس دانشگاه تغییر میکند یا نه، طفره رفته است ولی امید داریم این هیأت واقعا انتقالدهنده واقعیات باشند.