فتیله هسته‌ای پایین کشیده شود حقوق بشرعلم می‌شود

به گزارش افکارنیوز، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسمرونماییاز گزارش وضعیتنقض حقوق بشردر آمریکا(۲۰۱۳) که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در فرهنگ لغت باید بجای واژه نقض حقوق بشر از کلمه آمریکا استفاده کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد بدون مصوبه شورای امنیت سازمان ملل و هماهنگی با همپیمانان خود آمریکا بود. آمریکا در حمله به عراق از سلاح‌های شیمایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در مسئله سوریه نیز بسیاری از تروریست‌ها از سوی آمریکا تقویت می‌شوند، گفت: بحران سوریه دیر یا زود به پایان می‌رسد اما در آینده این اروپایی‌ها هستند که دچار بحران می‌شوند.

بروجردی یادآور شد: حمله به ایرباس ایران از دیگر مصداق‌های نقض حقوق بشر آمریکا به شمار می‌رود و در واقع آمریکا تنها کشوری است که در طول تاریخ ساخت بمب هسته‌ای از آن استفاده کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: ما دیدیم که در آمریکا با جنبش ۹۹ درصدی چگونه برخورد کردند؛ اگر فتیله بحثهسته‌ای نیز پایین کشیده شود آنها حقوق بشر را علم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عربستان، زنان اجازه رانندگی ندارند اما چون تابع آمریکاییها هستند مشکلی نیست ولی در ایران که بیش از ۶۰ درصد صندلیهای دانشگاهها به خانمها اختصاص دارد میگویند آزادی نیست.