تشکیل ۲ شورای جدید در دانشگاه آزاد

به گزارش افکارنیوز، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید دانشگاه آزاد، ضمن تشکر از حضور مسئولان وزارت علوم، دانشگاه آزاد و دانشگاه تربیت‌مدرس، گفت: آقای دکتر بلندی از فرهیختگان و دانشمندان برجسته کشور هستند و امیدواریم آقای دکتر غریبی که یکی از فرهیخگان کشورند در مسئولیت جدیدی که در حوزه آموزشی دانشگاه آزاد که مهمترین بخش دانشگاه آزاد و هر دانشگاه دیگری است، موفق باشد.

وی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، ابراز امیدواری کرد که ملت ایران در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به قله‌های رفیع دست یابد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: پیگیری‌های آقای دکتر بلندی برای من بسیار جالب بود و در مدت زمان ماموریت‌شان اقدامات خیلی برجسته‌ای را در حوزه آموزشی انجام دادند که پایه برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد خواهند بود.

میرزاده خاطرنشان کرد: در نظر دارم از تجربیات و برنامه‌های دکتر بلندی در شوراهای دانشگاه استفاده کنم و از همین جا از وی دعوت می‌کنم در یکی از این شوراها که به تدریج در این دانشگاه تشکیل شده‌اند و می‌شوند و از ارکان دانشگاه هستند، حضور داشته باشد.

وی با اشاره به شوراهای تشکیل شده در این دانشگاه، گفت: اخیرا شورای اقتصاد دانش‌بنیان، شورای راهبری فرهنگی، شورای راهبری فناوری اطلاعات، شورای راهبری علوم‌پزشکی و شوراهای دیگری در این دانشگاه شکل گرفته‌اند که مبنای تصمیم‌گیری دانشگاه آزاد در مسائل مختلف خواهد بود و مبنای تصمیم‌گیری دانشگاه آزاد شورایی و استفاده از خردجمعی است.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: در نظر داریم بزودی شورای راهبری و توسعه ورزشی و شورای حقوقی به منظور تطبیق و تنقیح قوانین در دانشگاه آزاد ایجاد شود تا از این طریق قوانین دانشگاه آزاد بعد از پالایش نهایی در این شورا در دسترس عموم قرار گیرد.

میرزاده با بیان اینکه بنا داریم هیئت ممیزه دانشگاه آزاد را در استان‌ها تشکیل دهیم، یادآور شد: تاکنون برای ۲۲ استان این هیئت تشکیل شده و معتقدیم تشکیل هیئت‌های جذب در استان‌ها کمک می‌کند از بوروکراسی در این دانشگاه کاسته شود.

وی درباره بودجه د انشگاه‌ آزاد برای سال ۹۳، گفت: بودجه دانشگاه تا پنجم بهمن‌ماه بسته شده و پس از تصویب هیئت‌امناء ابلاغ می‌شود. بودجه امسال دانشگاه آزاد دانشگاه‌محوری، پژوهش‌محوری و مهارت‌محوری است و در آن به توسعه عینی مدارس سماء و نحوه کاربری آنها، تکمیل پروژه عمرانی، توسعه فعالیت‌های ورزشی، جذب نخبگان، اساتید، اصلاح آئین‌نامه اساتید، امکان ادامه تحصیل کارکنان دانشگاه و فروش اموال مازاد دانشگاه در جهت توسعه این دانشگاه توجه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: افزایش جایزه چاپ مقالات برای دانشجویان و هیئت‌علمی نیز از مسائلی است که در بودجه سال ۹۳ دانشگاه آزاد دیده شده است.

میرزاده با بیان اینکه طبق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحثاسلامی شدن دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد مسئول و مدیر این مسئله شده است، گفت: در کنار مسئله سند اسلامی شدن دانشگاه، برنامه دیگری که سند مهندسی فرهنگی است را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی افزود: ۴۰۲ نفر از فرهیختگان ما در هیئت‌های استانی فعالیت می‌کنند و امیدواریم از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد که دانشگاهی متعلق به آموزش عالی و همه جامعه است استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: امیدواریم در بودجه سال ۹۳ و در سال آینده تمام پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد به پایان رسد.

میرزاده در پایان با اشاره به برخی از ویژگی‌های معاون آموزشی جدید این دانشگاه، گفت: آقای غریبی برنامه‌های خوبی برای دانشگاه دارد و از ویژگی‌های وی صحت عمل، تدبیر و تدبر است و اینکه همه اقدامات خود را از قبل به خوبی برنامه‌ریزی می‌کند و سپس وارد عمل می‌شود.