تلاش منافقین برای فرار از لیبرتی ناکام ماند

به گزارش افکارنیوز، دکتر ر– م پزشک یکی از بیمارستانهای بغداد طی نامه‌ای به مسؤلان وزارت حقوق بشر عراق نوشت: در مدت اعتصاب غذای عناصر گروهک منافقین، بیش از صد تن از آنها برای معالجه به بیمارستان انتقال داده شدند.

این پزشک عراقی افزود: هنگامی که از عناصر این گروهک علت اعتصاب غذا را می پرسیدیم از مجبور بودن خود به این اقدام می‌گفتند و نتیجه سرپیچی از این دستور را مرگ خود اعلام کردند.

این پزشک در ادامه گفت: از این تعداد بیش از ۷۰ تن، نامه‌هایی را در لباسهای خود مخفی کرده بودند که به محض خروج مراقبان و همراهان آنها، این نامه‌ها را به ما می‌دادند و از ما می خواستند تا آنها را تحویل سازمانهای حقوق بشری دهیم و به آنها بگوییم این اشخاص حاضر به ماندن در این گروه نیستند.

این منبع عراقی با اشاره به محتوای متن یکی از نامه‌ها می‌گوید: یک تن از عناصر این گروه نوشته بود او را با اجبار وادار به اعتصاب و تهدید کردند در صورت مخالفت، وی را متهم به فرار از پایگاه خواهند کرد. این شخص با ترس از، لو رفتن و کشته شدن توسط فرماندهان خود، از این پزشک خواسته بود تا از افشای نام وی خودداری کند.

بستری شدن این تعداد از اعضای منافقین در حالی است که گروهک تروریستی منافقین مدعی است از کوچک ترین امکانات انسانی در پایگاه لیبرتی محروم است و دولت عراق اجازه نمیدهد عناصر آن برای مداوا به خارج از پایگاه اعزام شوند. طبق اعلام سخنگوی وزارت دفاع عراق در آخرین ماههای حضور منافقین در پادگان اشرف بیش از ۸۰ از عناصر این گروه با فرار از اشرف خود را تسلیم نیروهای ارتش و پلیس عراق کردند.