به گزارش افکار به نقل از جوان بر اساس اخبار دریافتی شبکه خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا پس از آنکه با روشهای مختلف در طول ۳۲ سال گذشته نتوانسته بود، به اهداف خود برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی نائل شود که آخرین مورد آن اعمال تحریمهای اقتصادی و شکست این پروژه بود، از اواخر سال ۸۸ (که نظام به یک رشد قابل قبولی ار تثبیت موقعیت داخلی و بین المللی رسیده بود)، تصمیم گرفت با شناسایی افرادمورد نظر خود در درون نظام اسلامی به روشهای مختلف، از جمله وعده اقامت در امریکا، اشتغال و مواردی از این قبیل ، افراد را در خدمت اهداف استعماری خود قرار دهند.
یک مقام مطلع در گفت و گو با جوان با بیان اینکه آمریکاییها دریافته اند که نظام جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم توانسته است تا کنون از همه موانع عبور کند، شبکه گسترده و درعین حال پیچیده خرابکاری را روی همین موضوع متمرکز ساخته و با طراحی پیچیده ترین روشهای اطلاعاتی تلاش کردند، با اختلال در رونداجرایی کشور، نارضایتی های اجتماعی ایجاد نمایند و مردم را مقابل نظام قرار دهند. وی ویژگی برجسته این شبکه خرابکار را تنوع و تعریف همزمان چند اقدام خرابکارانه در حوزه های مختلف از جمله هسته ای، شبکه برق، هواپیمایی، شبکه نفت وگاز، بانکها و سایر زیر ساختهای اقتصادی اعلام کرد و افزود: آنها تلاش داشتند با ایجاد اختلال در هر یک از این شبکه ها ضمن ناکارآمد نشان دادن نظام، نارضایتی مردم را تشدید و در نهایت مردم را به شورش علیه نظام تحریک کنند.

هشدار درباره وعده های فریبکارانه و توخالی
این مقام آگاه با بیان اینکه از میان افراد دستگیر شده تنها حدود ۳۵ درصد آنها آگاهانه به اقدامات جاسوسی و خرابکارانه علیه نظام اسلامی رو آورده بودند، افزود: بیشتر افراد به صورت ناآگاهانه و بر اساس وعده و وعید های توخالی و فریبکارانه به دام شبکه های جاسوسی امریکا افتاده اند. وی حوزه فعالیت این شبکه جاسوسی مرتبط با سیا را در دوبخش نرم افزاری و سخت افزاری طبقه بندی کرد و افزود: در بخش نرم افزاری عوامل جاسوسی که بعضاً از کارشناسان مراکز دولتی و حتی شهری بودند، اطلاعات نرم افزاری را جمع آوری و قصد داشتند، به خارج از کشور منتقل نمایند، که با هوشیاری اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماندند. این مقام مطلع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار جوان ترکیب جمعیتی افراد دستگیر شده را بیشتر از ۸۰ درصد مرد عنوان کرد و افزود: بیش از ۷۰ درصد دستگیر شدگان تحصیلات کارشناسی و بالاتر را داشته اند که این افراد حتی دغدغه شغلی نیز نداشته اند.

ماموران سیا در تور اطلاعاتی ایران
وی با تاکید بر اینکه برخلاف روشهای گذشته هیچ کدام از این عناصر جاسوسی با همدیگر ارتباط تشکیلاتی و سازمانی نداشته اند، گفت: هرکدام از آنها توسط سرویس جاسوسی امریکا در کشورهای ترکیه، امارات و مالزی به صورت فردی و جداگانه هدایت می شدند. وی اضافه کرد: به لطف خدا و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان از هرگونه اقدامات خرابکارانه علیه مراکز دولتی جلوگیری بعمل آمد ؛ ضمن اینکه با طراحی یک سری اقدامات اطلاعاتی تعدادی از افسران اطلاعاتی سیا در کشورهای ترکیه ، امارات و مالزی در تور اطلاعاتی نیروهای وزارت اطلاعات قرار گرفته و ضمن همکاری با این نیروها ، اطلاعات موثر و مفیدی را از برنامه ها و تحرکات سازمان جاسوسی سیا در منطقه را در اختیار آنها قرار داده اند.