نظر شمخانی در مورد تولید موشک شهاب ۳

به گزارشافکارنیوز،محمد اسلامی معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع، با حضور در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر به بررسی برخی دستاوردها و روند خودکفایی صنایع دفاعی پرداخت و گفت: ‌ محصولات تولید شده در صنعت دفاعی در مسیر پاسخ به تهدیدات دشمن بوده و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند جوابگوی مقابله با تهدیدات دشمن باشند.

اسلامی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما آماده هستند و کسانی که ما را تهدید می‌کنند، باید بدانند که آسایش نخواهند داشت.

وی به ۲ دستاورد اخیر وزارت دفاع در حوزه موشکی اشاره کرد و گفت: موشک بالستیکی که اخیراً تست شد، یکی از بزرگترین پروژه‌ها بود که می‌تواند به صورت همزمان چند هدف زمینی را منهدم کرده و سیستم‌های پدافندی موجود را از بین ببرد.

معاون وزیر دفاع همچنین به پروژه موشکی «بینا» اشاره کرد و اظهار داشت: این موشک دارای ۳ قابلیت است که فعلاً ۲ مورد آن یعنی شلیک از روی لانچرهای زمینی و نیز شلیک از پرنده‌ها علیه اهداف سطحی و زمینی اعلام شده است.

اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپادی جزو ۴ کشور اول جهان است، خاطرنشان کرد: امروز هواپیماهای بدون سرنشین، جلوه‌های پیشرفت هستند چرا که همه تکنولوژی‌ها در آنها به کار گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما در همه انواع پهپادها خودکفا هستیم که آخرین نمونه آن پهپاد «فُطرُس» بود که به عنوان بزرگترین پهپاد کشور می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته آسمان ایران را مراقبت کند.

وی به حوزه‌های بالگردی و هواپیمایی نیز اشاره کرد و گفت: امروز در صنایع دفاعی، انواع بالگردهای تهاجمی و ترابری، هواپیمای مسافربری ۵۲ نفره و جنگنده در حال ساخت و تولید است که در حوزه جنگنده‌ها ۴ مدل تولید شده و یا در دست ساخت است و برای ساخت هواپیمای مسافربری ۱۵۰ نفره نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون وزیر دفاع گفت: در آینده نزدیک، بزرگترین زیردریایی ساخت داخل که مدت‌ها است در انتظار رونمایی است، عملیاتی خواهد شد و ناوشکن جماران پیشرفته که در ۲۸ اسفند سال گذشته در شمال رونمایی شد، به نیروی دریایی ملحق می‌شود.

اسلامی گفت: ما در سال‌های ابتدایی، ۱۰۰ محصول در سبد دفاعی کشور داشتیم که این میزان امروز به ۱۰۰۰ هزار محصول رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز ما در حوزه‌های فریب‌ناپذیری، اخلال‌ناپذیری و رادارگریزی محصولات هوایی و شناوری، دستاوردهای مهمی داریم و نکته قابل توجه این است که نیازهای نیروهای مسلح ما بنا به درخواست خود نیروها و با مشارکت آنها طراحی و تولید شده و یا سامانه‌های قبلی ارتقا یافته و در حوزه‌های مختلف به کارگیری می‌شوند.

اسلامی در خصوص توانمندی صنعت دفاعی در تولید محصولات گفت: وقتی امیر دریابان شمخانی وزیر دفاع بود و موشک شهاب ۳ به ثمر رسید، ایشان یک جایی گفتند که ما در تولید موشک شهاب ۳ از پیکان خودکفاتریم و این یک حقیقت بود برخلاف اینکه دشمنان القا می‌کنند ایران به کشورهای دیگر وابسته است اما این واقعیت ندارد.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه تهدیدات علیه کشور ما برای مردم ایران اهمیتی ندارد، اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور محترم فرمودند، دشمن باید عینک خود را عوض کند و واقعیتها را ببیند. نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل هستند و گزینه ما، پاسخ پشیمانکننده به تهدیدات است.