چه کسانی ۹ هزار میلیارد تومان پول بیت‌المال را برده‌اند؟

به گزارش افکارنیوز، آنچه می‌خوانید گزارشی از برخی اقدامات دولت در هفته گذشته همچون تعیین مبلغ عیدی کارمندان، توضیحات رئیس‌جمهور در خصوص منتقدان و بررسی بحثهدفمندی یارانه‌هاست.

شورای نظارت بر صداوسیما حق انتخاب مجری را به رسانه ملی داد




پس از حاشیه‌های سومین گفت‌وگوی تلویزیونی روحانی با مردم و وقتی حضور یک مجری گفت‌وگوی تلویزیونی را یک ساعت با تأخیر مواجه می‌کند، رئیس سازمان صداوسیما در نامه‌ای خطاب به شورای نظارت خواستار تعیین تکلیف موضوع شد و شورای نظارت بر صداوسیما در روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه حق انتخاب مجری را به صداوسیما داد.

روحانی نگفت منتقدین دولت کم‌سوادند





اظهارات روحانی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران پارک‌های علم و فناوری مبنی بر اینکه «لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجوها بود؛ فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند. آنها باید حرف بزنند. آنها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد؛ چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند ولی نمی‌آیند در میدان» هنوز هم بازتاب‌های خود را دارد.

نوبخت در نشست خبری روز چهارشنبه خود در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات برخی علما در انتقاد به دولت و ارتباط آن با اظهارات رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان تصریح کرد: صحبت‌های آقای روحانی در یک محیط دانشگاهی مطرح شد و ایشان به هیچ وجه نگفتند که منتقدین دولت کم سوادند بلکه از جامعه دانشگاهی دعوت کردند که به جای ارائه پراکنده نظرات به صورت کتبی، سخن بگویند که این دعوت بسیار سنجیده بود.

سخنگوی دولت افزود: آقای روحانی تأکید کردند که دانشگاهیان سخن بگویند چون اگر آنها سکوت کنند افراد کم‌سوادتر که ممکن است شأن دانشگاه را دچار خدشه نموده و به تشنج بکشانند.

تشکیل کمیته‌ اطلاع‌رسانی درباره مسائل اقتصادی در دولت / جنتی رئیس و صادق دبیر این کمیته شدند




کمیته‌ای به منظور اطلاع‌رسانی دقیق درباره مسائل اقتصادی، ‌ به ویژه مسائل مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت تشکیل شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست این کمیته و محمد رضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور نیز دبیری این کمیته را بر عهده دارند.

عیدی کارمندان ۵۰۳ هزارتومان



در جلسه یکشنبه هفته گذشته هیأت وزیران مبلغ عیدی کارکنان دولت را ۵،۰۳۰، ۰۰۰ ریال تعیین کرد که مبلغ عیدی در بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز خواهد شد.

*به دنبال نظام اداری سالم‌تر هستیم




روحانی در سخنرانی خود به مناسبت روز ۲۲ بهمن‌ماه با بیان اینکه این دولت در فکر نظام اداری سالم‌تر و در پی مبارزه با فساد است، از همه آحاد مردم خواست که دولت را در این مبارزه یاری کند.

وی تصریح کرد: همه قوا و آحاد ملت باید دست به دست هم دهیم و به مقابله با فساد بپردازیم؛ مگر می‌توان تحمل کرد که یک فرد ۹ هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد؟ اصلا کجا برده و کجا صرف شده است و چه کسانی چنین اجازه‌ای به او داده‌اند؟

منظور روحانی از ۹ هزار میلیارد تومان پول ملت چه بود؟





البته محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که منظور رئیس جمهور در سخنرانی ۲۲ بهمن مبنی بر اینکه ۹ هزار میلیارد تومان از مبالغ بیت المال را برده‌اند چه کسانی است؟ گفت: گزارش مرحله اول این رسیدگی توسط معاون اول به رئیس‌جمهور ارایه شد و ایشان هم تقدیر از تلاش های ستاد مبارزه با مفاسد را انجام دادند و دستور پیگیری تا وصول نتیجه نهایی را صادر کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: نکته مهم این است که در عین حال باید از حقوق مردم به طور جدی و بدون مضایقه حراست کرد اما نحوه اقدام باید قانومند باشد و در مواردی که رسیدگی قضائی لازم است باید فرآیند قضائی کامل شود تا آن زمان که حکم نهایی صادر شود باید کمک کنیم که با جمع آوری اطلاعات و همه ملاحظات برای از بین نرفتن فرصت های بازیافت بیت المال اقدام کنیم.

خانه تکانی در فرمانداری تهران قبل از عید نوروز



فرمانداری تهران نیز چهارشنبه هفته گذشته شاهد مراسم تودیع و معارفه معاونین سابق و جدید سیاسی انتظامی و همچنین معاون عمرانی فرمانداری تهران بود؛ بر این اساس ناصر بخت به عنوان معاون سیاسی امنیتی جدید فرمانداری تهران معارفه و از خدمات امیدی‌شهرکی معاون پیشین سیاسی انتظامی فرمانداری تهران تقدیر شد.

همچنین معارفه دیگری در فرمانداری تهران صورت گرفت و «مهدوی» معاون سابق عمرانی جای خود را به «آرام» داد.



آخرین وضعیت «مسکن مهر» و «هدفمندسازی یارانه‌ها» در نشست استانداران





معاون اول رئیس‌جمهور نیز عصر روز(پنجشنبه) با حضور در وزارت کشور، به تشریح برنامه‌های دولت برای تامین منابع مورد نیاز اجرای پروژه‌ها و طرح‌های جدید و میادین مشترک پرداخت.

آخرین وضعیت طرح مسکن مهر و طرح هدفمندسازی یارانهها از جمله موضوعاتی بود که در این نشست از سوی جهانگیری مطرح و برنامههای دولت برای ادامه طرحهای کلان اقتصادی، ارتقاء سلامت و درمان مردم، رفع چالشهای محیط زیست و مقابله جدی با مفاسد اقتصادی تشریح شد.