پیروزی فرزندان انقلاب اسلامی در لبنان تحت لوای ولایت فقیه بود

به گزارش افکارنیوز، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز در دومین سالگرد شهادت سردار حاج احمد سوداگر که در حسینیه فاطمةالزهرا برگزار شد، اظهارداشت: انقلاب اسلامی که امام(ره) سکان‌دار آن بودند و امروز فرزند صالح ایشان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای تداوم‌بخش آن هستند انقلاب ارزش‌ها است و با سایر نهضت‌ها فرق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید سفارش مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا را مورد توجه قرار دهیم. ایشان می‌فرمایند در مراسم شهدا به ارزش‌های متعالی که باعثشد آنها جان خود را نثار کنند بپردازیم و کار شما باید بزرگداشت ارزش‌های شهیدان باشد.

سرلشکر ایزدی با اشاره به رشادت‌ها و ایثار شهیدان در دوران دفاع مقدس یادآور شد: آنها کسانی بودند که در صحنه جهاد افضل به جهاد اکبر می‌پرداختند و سنگرها محل عبادتشان شده بود.

معاون ستادکل نیروهای مسلح شهید سوداگر را فرد جهادگر و صادق معرفی کرد و با بیان اینکه یکی از پاهای او قطع شده بود، اظهار داشت: با این حال ایشان آماده‌تر از بقیه در صحنه حضور پیدا می‌کردندو حقیقتا فرد پرنشاط، با روحیه، علاقه‌مند و شجاع بود و در صحنه‌های مختلف دوران دفاع مقدس حضور داشت.

وی با بیان اینکه شهید سوداگر در دوران دفاع مقدس جانفشانی کرد و کارهای سختی را انجام داد اضافه کرد: وی کار اطلاعات و شناسایی را با درایت و ایثار انجام داد و توانست نقش ارزشمندی را در دوران اولیه دفاع مقدس ایفا کند. به طوری که کارهای او منجر به قطع پایش شد.

نقش برجسته شهید سوداگر در عملیات فتح‌المبین

سردار ایزدی تاکید کرد: وی از جمله افرادی بود که در شکست استراتژی دشمن در محور خوزستان به تهران و در عملیات بزرگی همچون فتح‌المبین و بیت‌المقدس کارآمدی و اثربخشی خود را نشان داد و کم‌کم در رده‌های عالی اطلاعاتی موقعیت پیدا کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: عملیات خیبر بسیار مشکل بود، اما کاری که در امر شناسایی توسط مجموعه شهید سوداگر انجام شد، عالی و تعیین کننده بود و حضور او در دفاع مقدس نشانگر اثرات ارزشمند و کار اطلاعاتی این شهید بود.

سرلشکر ایزدی عملیات والفجر ۸ را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: وی در این عملیات هم کار خیلی مهمی انجام داد و عملیات اثربخش بود. البته حفاظت اطلاعات و سپاه نیز در حد عالی کارهایی را انجام دادند.

وی تاکید کرد: باید فرمایش آقا را عملی کنیم و از این گنج‌ها برای آینده انقلاب استفاده کنیم. حرکت برادر سوداگر حرکت پربرکت و مبتنی بر تقوا بود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید سوداگر بعداز دفاع مقدس باز نقش تاثیرگذاری داشت، گفت: وی بعد از دفاع مقدس در نیروی زمینی سپاه تلاش کرد، چرا که در آن دوره باز ما شاهد حرکت‌های رژیم بعثی بودیم. ضمن اینکه وی در مجموعه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز کارهایی را انجام داد و نگاه علمی و روش اخلاقی را در تاریخ‌نگاری دفاع مقدس بنیان نهاد. بطوری که ارزش‌های جهاد در مجموعه‌های علمی موقعیت پیدا کرد و تداوم پیدا خواهد کرد.

سردار سرلشکر ایزدی اضافه کرد: به برکت همین اخلاص‌ها رژیم بعثی به زباله‌دان تاریخ سپرده شد و فرزندان انقلاب در نقاط مختلف بویژه در جنوب لبنان بر مبنای همین روش و با اخلاص پیش رفتند و ارتش رژیم صهیونیستی که از لحاظ تجهیزات اول است را در جنگ ۸ روزه، ۳۳ روزه و ۲۲ روزه منکوب کردند و این پیروزی‌ها در لوای ولایت به ارمغان آمده است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم مردم نشان داد که آنها به انقلاب علاقهمند هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی عزتآور است. از این رو باید راه این عزیزان و شهدا تداوم پیدا کند.