جدی‌ترین گزینه ریاست دانشگاه تهران کیست؟

به گزارش افکارنیوز، علی افخمی از اساتید دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و از گزینه‌هایریاست دانشگاه تهراندر پاسخ به این موضوع " در برخی از سایت‌های خبری اعلام شده شما یکی از گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران هستید. " گفت: رسانه‌ها و مطبوعات خیلی چیزها می‌نویسند.

وی افزود: البته برخی دانشگاهیان دانشگاه تهران مسائلی را در این خصوص مطرح می‌کنند، اما باید مقام وزارت علوم تصمیم نهایی را بگیرد.

افخمی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان دانشگاه تهران و بیشتر از همه اساتید علوم انسانی دانشگاه تهران به من پیشنهاد دادند که این مسئولیت را قبول کنم.

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال " آیا از مسئولان وزارت علوم برای قبول ریاست دانشگاه تهران صحبت‌هایی با شما داشته‌اند؟ " گفت: در خصوص قبول ریاست دانشگاه تهران برخی مقامات وزارت علوم صحبت‌هایی با من داشته‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال " کدام‌یک از مسئولان وزارت علوم در این خصوص با شما مذاکره کرده‌اند؟ " گفت: اجازه دهید تا نام آنها ذکر نشود، چون مسئولان وزارت علوم برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران در حال رایزنی هستند.

استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با اشاره به " من انسان ناشناخته‌ای نیستم " تصریح کرد: بنده استاد پایه ۳۱ دانشگاه تهران هستم و ۲۷ سال پیش هنگامی که استادیار بودم دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران را تأسیس کردم و چندین سال نیز مسئولیت‌های مختلفی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران داشتم.

افخمی در پاسخ به این سؤال " اگر رایزنی‌ها به نتیجه برسد، آیا ریاست دانشگاه تهران را قبول می‌کنید؟ " گفت: بنده ۲۸ سال سابقه کار تدریس دارم و البته انتقاداتی هم به مدیریت گذشته دانشگاه تهران داشتم و لذا برنامه‌هایی هم در صورت ایجاد شرایط لازم در دانشگاه تهران دارم.

علی افخمی در حال حاضر استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و رئیس مؤسسه لغتنامه دهخدا و مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی است.