جزئیات جلسه لاریجانی درباره دانشجویان ستاره‌دار

به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت با اشاره به جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس با مسئولان وزارت علوم و درباره دانشجویان ستاره‌دار به تشریح جزئیات این جلسه پرداخت.

وی با اشاره به انتقاد اعضای کمیسیون آموزش مجلس از تحصیل دانشجویان ستاره‌دار گفت: برخی از اعضای کمیسیون اعلام می‌کردند که ما در خصوص افرادی که به ستاره‌دار معروف شده و به تحصیل بازگشته‌اند ابهاماتی داریم و به همین دلیل از وزارت علوم خواستند پرونده این دانشجویان را در اختیار وکلای ملت قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمایندگان می‌گفتند پرونده‌ها را در اختیار ما قرار دهید تا مشاهده کنیم، در این صورت اگر طبق قانون به تحصیل بازگشته بودند، اقدام مثبتی صورت گرفته و اگر غیر از این باشد وضعیت مشخص شود که این اقدام در نهایت صورت نگرفت و باعثشکایت نمایندگان به کمیسیون اصل نود مجلس شد.

جعفری با اشاره به جلسه کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به شکایت نمایندگان خاطرنشان کرد: حکم کمیسیون اصل نود در این بودکه وزارت علوم باید پرونده این دانشجویان را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به جلسه مسئولان وزارت علوم با علی لاریجانی درباره دانشجویان ستاره‌دار اظهار داشت: در این زمینه جلسه‌ای نیز در دفتر آقای لاریجانی برگزار شد که بنا به اطلاعات من از کمیسیون آموزش آقای زاهدی رئیس کمیسیون حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: ظاهرا در آن جلسه آقای دکتر لاریجانی به نوعی در خصوص بخشی از اقدامات که در وزارت علوم رخ داده بود به صورت منطقی صحبت و تاکید کرده که این مسیر نباید طی شود.

عضو کمیسیون آموزش گفت: بر این نکته تاکید کرد که رئیس کمیسیون آموزش میتواند اطلاعات بیشتری درباره جزئیات آن جلسه ارائه کند.