به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله صادقی آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه غروب امروز در دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان کرمانشاه با اشاره به این مطلب افزود: سبک زندگی برای ما مهم و پراهمیت است و آنچه امروز در مغرب‌زمین با عنوان سبک زندگی مورد اشاره قرار می‌گیرد توجه به روبناها دارد و زیربنای آن مشخص نیست.

رئیس قوه قضاییه گفت: چیزهایی شبیه نوع پوشش، نحوه روابط، نوع وسیله نقلیه و گذراندن اوقات فراغت بیشتر معلول به حساب می‌آیند در حالی که باید به علت‌ها توجه کرده و برای رسیدن به یک سبک زندگی علت‌ها را بررسی کرد.

وی با اشاره به این نکته که مدرنیته از دو جنبه قابل بررسی است، گفت: در نگاه اول می‌توان مدرنیته را یک دوره زمانی فرض کرد که از سال ۱۶۰۰ میلادی آغاز شده اما در نگاه دوم مدرنیته یک جریان فکری است.

آملی لاریجانی گفت: یک مبانی خاص مغرب‌زمین را امروز به سمتی کشیده که رشد علمی را به گونه‌ای دیگر مطرح می‌کند که دستاورد آن به عنوان یکی از ارکان مدرنیته در غرب می‌شود فردگرایی.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این نکته که در گذشته در غرب به واسطه اعتقاد به مسیحیت این دیدگاه وجود داشت که عالم از یک عالم بالایی ناشی شده است، گفت: امروز متأسفانه یکی از نتایج مدرنیته فردگرایی است و اینگونه معنی می‌شود که عالم محورش فرد و تصمیمات فردی است.

وی گفت: آنها معتقدند که هر انسانی خودش می‌تواند مسیر زندگی‌اش را انتخاب کند و تصمیم بگیرد که چه راهی را برود و به نوعی به عقل ابزاری تکیه کرده‌اند.

آملی لاریجانی گفت: کار عقل ابزاری محاسبه‌گری است و هزینه‌ فایده می‌کند و همین باعثشده که آنها زمانی که بحثرشد اقتصادی را مطرح می‌کنند از عدالت اقتصادی غافل می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: یک زمانی در کشور خودمان گروهی پروژه‌ای را قبول کردند تا به واسطه آن درباره رشد اقتصادی نظر دهند و مدلی را انتخاب کنند که نتیجه آن یک تحقیق ۷۰۰ صفحه‌ایی شد که فقط در آن به رشد اقتصادی توجه شده بود و نه پیامدهای آن.

وی گفت: ‌ حرف ما این است که اگر قرار است یک نحوه زندگی یا سبک زندگی اختیار شود و براساس آن رفتار شود باید این نحوه براساس فرامین قرآنی انتخاب شود زیرا قرآن در خودش از حیات طیبه نام برده است.

آملی لاریجانی گفت: امروز غربی‌ها در لابه‌لای همه تزئینات‌شان و رنگ و لعاب‌هایی که می‌دهند در قالب داستان، فیلم و رمان ایده‌های خاص و مورد توجه خودشان را برای ما می‌فرستند.

رئیس قوه قضاییه در پایان اظهار امیدواری کرد که فرهخیتگان این سرزمین گردهم جمع شوند و در کارگروههای خاص درباره یک نحوه زندگی برگرفته از حیات طیبه مورد اشاره در قرآن را تدوین کنند.