چرا صدای فریاد آزادی مرزبانان ایرانی را نمی‌شنوید
به گزارشافکارنیوز، روز گذشته برخی از سایت‌های خبری به نقل از یک منبع پاکستانی اعلام کردند در عملیات نیروهای مرزی این کشور در روز شنبه، ۱۱ تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ایرانی در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند.

پس از انتشار این خبر، اخبار ضد و نقیضی از آزادی ۵ مرزبان ایرانی به روی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری رفت، خبرهایی به نقل از منابع مختلف که یکی‌ در میان تایید و تکذیب می‌شد تا اینکه بالاخره مشخص شد مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل در میان اتباعی که نیروهای نظامی پاکستان آزاد کردند حضور نداشتند.



براساس آخرین اخبار،علی عبداللهی معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به برخی اخبار درباره سرنوشت پنج مرزبان ربوده شده کشورمان از سوی اشرار تروریست گفت: برابر با اطلاعات رسیده به ما، نیروی نظامی پاکستان عملیاتی علیه گروهی از اشرار محلی در خاک این کشور انجام داده است که ما به دنبال کسب اطلاعات از نحوه و نتایج این عملیات هستیم.

معاون امنیتی وزیر گفت: تا این لحظه هیچ خبر موثقی درباره سرنوشت مرزبانان ربوده شده کشورمان نداریم و از طریق وزارت امور خارجه در تلاش هستیم اطلاعات و اخبار رسمی موثق و دقیقی دریافت کنیم.

این در حالی است که گروهک تروریستی جیش‌العدل چند روز پیش در صفحه خود در توئیتر ادعا کرده بود یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را اعدام خواهد کرد.

این گروهک تروریستی مدعی شده بود در اقدامی تلافی‌جویانه گروهبان حاضر در میان مرزبانان را اعدام خواهد کرد.

براساس تحقیقات باشگاه خبرنگاران، گروهبان مذکور جمشید دانایی‌فر اهل زابل و از شهر محمدآباد است کههفته گذشته صاحب فرزند شده و فرزند او در حال حاضر چهار روزه است.

علی‌رغم تلاش‌های فراوان دستگاه‌های ذیربط، بیست و دو روز از ربوده شدن گروهبان دانایی‌فر و همرزمانش می‌گذرد و فرزند چهار روزه وی در حالی به دنیا آمده است که وضعیت پدرش متاسفانه هنوز ناشخص است.


گروهبان جمشید دانایی‌فر

بر همین اساس نام دیگر سربازان ربوده شده از این قرار است:

سرباز وظیفه " سجاد زوهانی " از مشهد

سرباز وظیفه " محمد نظامی " از مشهد

سرباز وظیفه " جمشید تیموری " مشهد

سرباز وظیفه " رامین حضرتی " از بجنورد

گفتنی است تمامی سربازان حدود ۱۸ تا ۲۰ سال سن دارند.

باشگاه خبرنگاراندر تاریخدر ۲۰ بهمن ۱۳۹۲در راستای حمایت از مرزبانان ایرانی، خبری مبنی بر فراخوان آزادی پنج مرزبان ربوده شده در فضای مجازی را منتشر کرد.

براساس این کمپین، از تمامی کاربران شبکه‌های اجتماعی درخواست شده بود تا با به اشتراک گذاشتن پیام‌های خود با عنوان #FreeIranianSoldiersبرای آزادی سربازان ربوده شده ایرانی تلاش کنند.

انتشار این فراخوان با استقبال بسیار گسترده هموطنان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، به‌طوری که در روز دوشنبه بیش از ۷۵ هزار توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر جهت حمایت از مرزبانان ایرانی منتشر و تبدیل به یکی از " ترند " های نخست توئیتر در سطح جهانی شد.

فعالیت آزادانه جیش‌العدل در شبکه‌های اجتماعی

یک نکته قابل توجه حضور آزادانه گروهک تروریستی و اشاعه افکار ضد بشری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است، به‌طوری که این تروریست‌ها به راحتی پیام‌های خود را در شبکه اجتماعی آمریکایی توئیتر متشر می‌کنند.

این در حالی است که شبکه‌ آمریکایی یوتوب چندی پیش در پی دستور گروه صهیونیستی موسوم به «اتحادیه ضد افترا» برای جلوگیری از پخش زنده اینترنتی برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی، سایت یوتیوب بدون هیچ توضیحی صفحه رسمی این شبکه را غیرفعال کرده است.

سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت‌های جیش‌العدل

اما نکته قابل توجه در این سکوت مدعیان حقوق بشر است، سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری از عفو بین‌الملل گرفته تا دیده‌بان حقوق بشر و دیگر سازمان‌های مربوطه که بارها به بهانه‌های واهی علیه ایران فریاد حقوق بشر سر داده و داعیه عدالت‌طلبی می‌کنند تاکنون هیچ عکس‌العملی حتی در محکوم کردن این اقدام تروریستی انجام نداده‌اند.

مدعیان حقوق بشر که از اقدامات گروهک‌های تروریستی مانند جیش‌العدل علیه ایران چشم‌پوشی کرده و گویی وجدان حقوق بشری آن‌ها به خواب رفته است.


فخرآور در راهروهای کنگره

جالب است کسانی که کرور کرور به سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری علیه ایران نامه می‌نویسند این بار جوهر قلم‌های آمریکایی و صهیونیستی‌شان خشک شده است.



همان مدعیان احقاق حقوق مردم ایران که با رفت و آمد در سازمان‌های آمریکایی و اروپایی به دنبال حق مردم ایران هستند و دلار جایزه می‌گیرند، این بار که منافعشان ایجاب نمی‌کند در خانه‌های خود بست نشسته و سکوت کرده‌اند.



همان‌هایی که جهت حمایت ازفتنهدر خیابان‌های نیویورک مقابل سازمان ملل دور هم جمع می‌شوند و به دنبال رای خود! هستند، آیا اندک ارزشی برای مرزبانان هموطنانشان که در چنگال تروریست‌ها اسیرند قائل نیستند؟

به نظر می‌رسد اظهارات مزورانه این جماعت در میهن‌دوستی لاف‌هایی بیش نیست که تنها کاربرد تبلیغاتی دارد.


با توجه به انعکاس گسترده ربوده شدن مرزبانان ایرانی و گسترش کمپین آزادی پنج سرباز بیگانه کشور، افرادی مانند شیرین عبادی که جایزه صلح نوبل! را هم دریافت کرده‌اند، هیچ واکنشی نسبت به این اقدام ضد انسانی جیش‌العدل نشان ندادند.

این‌ها همان‌هایی هستند که تریبون به نتانیاهو می‌دهند و ایران را کشور جعلی می‌خوانند.



همان‌هایی که هر روز در لابی‌های کنگره آمریکا به گفته خود جهت تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تلاش می‌کنند، آن‌هایی که در آغوش کسانی هستند که دستشان به خون دانشمندان هسته‌ای‌مان آلوده است.




همه این‌ موارد نشان می‌دهد، ضد انقلاب و سلطنت‌طلب و منافق با شبکه‌های گسترده اینترنتی و تلویزیونی و بودجه‌های کلانی که از کانال‌های آمریکایی و صهیونیستی دریافت کرده و با انتشار گزارش‌های مغرضانه، خوراک سرویس‌های بیگانه و ضد انقلاب در تهیه گزارش‌های ضد ایرانی در سازمان ملل را تهیه می‌کنند، گویا فرزند چهار روزه‌ گروهبان دانایی‌فرد را فراموش کرده‌اند و اصلا دغدغه آن‌ها چیز دیگری است.

لندن‌نشین‌ها و پاریس‌نشین‌هایی که با پول دشمنان ایران و ایرانی زندگی مرفه و بی‌آلایشی ترتیب داده‌اند.

البته سکوت و خواب خوش این افراد که خود را ایرانی قلم‌داد می‌کنند "تاسف دارد، اما تعجب ندارد"!