پاکستان قضیه گروگان‌‌گیری را حل کند

به گزارش افکارنیوز، میرجان محمدخان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان بعد از ظهر امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به مراودات ریشه‌دار تاریخی و فرهنگی میان دو ملت ایران و پاکستان، گفت: همواره روابط برادرانه‌ای میان مردم دو کشور وجود داشته و این پشتوانه مهمی برای توسعه و گسترش مناسبات دو جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت عملیاتی شدن پروژه‌های اقتصادی دو کشور، افزود: اجرای پروژه‌های خط لوله گاز و برق رسانی به پاکستان به بهبود سرمایه‌گذاری و افزایش سطح مناسبات اقتصادی و صنعتی دو کشور کمک فراوانی می‌کند.

رئیس مجلس با اشاره به برخی اقدامات خرابکارانه اشرار در مرزهای دو کشور، تصریح کرد: این گونه اقدامات باعثسوءتفاهم در روابط ایران و پاکستان می‌شود و لازم است نهادهای امنیتی پاکستان به جدیت و سرعت قضیه گروگان‌‌گیری اتباع ایرانی را حل کنند.

در ادامه این دیدار، میرجان محمدخان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه حضور نیروهای خارجی و ارتباط آنها با گروه‌های اشرار باعثایجاد ناامنی در منطقه شده است، افزود: باید با تشکیل کمیسیون‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی و رایزنی‌ها و همکاری‌های مستمر به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کرد.

وی در پایان بر جدیت مقامات پاکستانی برای حل و فصل و آزادی هرچه سریعتر اتباع گروگان گرفته شده ایرانی تأکید کرد.