تروریست‌های «جیش‌العدل» فعال حقوق بشرند!

به گزارش افکارنیوزشبکه دولتی صدای آمریکا(VOA) که در طول سال های گذشته به تریبون گروهک های تروریستی همچون سازمان منافقین و گروهک تروریستی ریگی تبدیل شده بود، در جدیدترین اقدام خود در حمایت از تروریست ها، بلندگوی گروهک تروریستی موسوم به " جیش العدل "(عامل به شهادت رسیدن ۱۴ مرزبان مظلوم جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان و گروگانگیری ۵ مرزبان نیروی انتظامی) شده است.

بر اساس این گزارش، سیامک دهقانپور مجری برنامه افق در تلویزیون صدای آمریکا، با دعوت از " الکس وطنخواه "(تحلیلگر امور نظامی و سیاسی انستیتو خاورمیانه) کوشید گروگانگیری ۵ سرباز ایرانی توسط جیش العدل را توجیه کند.

کارشناس صدای آمریکا در برنامه یادشده ادعا کرد: «با نگاهی به تاریخ شورش های بلوچ ها در منطقه که عمر آن به هفتاد سال می رسد، درمی یابیم که آن ها به دنبال حقوق بشر هستند و همیشه یا از سوی گروه های چپ حمایت شدند یا از سوی ملی گراها… ما هیچ گاه شاهد نبوده ایم که این گروه ها بگویند ما با شما می جنگیم یا اینکه همین ۵ سرباز را گروگان گرفته ایم به دلیل اینکه شیعه هستند. حتی عبدالمالک ریگی هم هیچ گاه دلیل اقدامات خود را شیعه بودن افرادی که او با آن ها مقابله می کرد نمی دانست و هرگز به دنبال ضربه زدن به شیعه نبود.»

این دروغ کارشناس صدای آمریکا در حالی است که تروریست مورد حمایت این شبکه یعنی عبدالمالک ریگی به صراحت در یکی از ویدئوهای منتشره خود اعلام کرد که: «بر هیچ مسلمان آگاهی جای شک نیست که شیعیان، کافر و از دایره اسلام خارج هستند و دوستی و همکاری با آن ها موجب ارتداد است! و هرکسی که شیعیان را مسلمان بداند، او نیز کافر می باشد و در ارتدادش هیچ شکی نیست.»

البته حمایت و توجیه اقدامات تروریستی از سوی صدای آمریکا مسبوق به سابقه است.

در دوره ای که گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی به کشتار مردم بی گناه می پرداخت، رسانه دولتی آمریکا به عنوان اولین رسانه، به تریبون وی برای توجیه اقدامات تروریستی اش تبدیل شد و حتی از این تروریست شرق کشور با عنوان " رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران " یاد می کرد!

چند ماه قبل و به دنبال شهادت ۱۴ مرزبان ایرانی به دست گروهک تروریستی جیش العدل، صدای آمریکا با دعوت از کارشناسان همسو با این گروهک تروریستی، رسما از ادامه اقدامات تروریستی این گروهک خبر داده بود.

بخش خبری این شبکه، پس از شهادت مرزبانان ایرانی به دست اعضای این گروه تروریستی، مصاحبه ای را با " رضا حسین بر "(از هواداران گروهک جیش العدل) ترتیب داد و نامبرده از طریق صدای آمریکا به دوستانش پیام داد که خشونت ها را ادامه دهند. وی همچنین از دولت دکتر روحانی به دلیل اعدام اشرار عضو این گروهک تروریستی انتقاد کرد: «خشونت تکرار خواهد شد؛ به خصوص در دولتی که خودش را دولت اعتدال می نامد، خیلی جالب است که این آدم های بیگناه[!] کشته شوند. طبیعی است که اینها فامیل دارند و تلافی خواهند کرد.»

البته دیگر شبکه تحت حمایت دولت آمریکا یعنی "رادیو فردا" نیز پس از ماجرای شهادت مرزبانان ایرانی به دست جیش العدل، کشتار ۱۴ مرزبان ایرانی توسط تروریست های وابسته به جیش العدل را "اقدام اعتراضی" نامید و با ترتیب دادن یک مصاحبه، از عبدالرئوف ریگی درخواست کرد انگیزه خود را از اقدام اعتراضی سراوان تشریح کند.