به گزارش افکارنیوز، حامیان دولت در مجلس چند ماهی است که برای تشکیل فراکسیون حامیان دولت تلاش می‌کنند اما کم‌شماری تعداد حامیان - ظاهراً زیر ۴۰ نفر - از یک طرف و تبعات احتمالی چنین فراکسیون در انسجام بیشتر دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان از طرف دیگر، مانع عملی شدن این ایده شده و از طرف سوم، حتی حامیان دولت در مجلس حاضر نیستند علناً زیر چتر عنوان وکیل‌الدولگی بروند.

با این حال عابد فتاحی نماینده اصلاح‌طلب در مصاحبه با سایت تدبیر گفت حتی با حضور ۱۰ نفر هم که شده، فراکسیون سوم راه‌اندازی می‌شود.

وی می‌افزاید: «مخالفت‌های زیادی در مجلس برای تشکیل این فراکسیون وجود دارد. حتی ممکن است برخی افراد نیز در میانه‌راه از عضویت در این فراکسیون انصراف دهند اما ما عزممان را جزم کردیم تحت هر شرایطی این فراکسیون را تشکیل ‌دهیم حتی اگر ۱۰ نفر باشیم و همه با ما مخالف باشند.»
وی درباره احتمال مخالفت علی لاریجانی رئیس فراکسیون رهروان با تشکیل فراکسیون سوم، اظهار کرد: «ما برای علی لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس احترام قائلیم اما او نمی‌تواند نماینده‌ای را از حق قانونی خود منع کند.»

در همین حال یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مصاحبه با مهر گفت: تخمین می‌زنیم حدود ۸۰ نماینده عضو فراکسیون سوم شوند، اما آقای مطهری معتقد است حتی اگر ۳۰ تا ۴۰ نماینده هم عضو این فراکسیون شوند از ابتدای سال ۹۳ اعلام موجودیت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: عابد فتاحی، علیرضا محجوب و علی مطهری از مؤسسان این فراکسیون هستند.
علی مطهری در انتخابات مجلس از فهرستی موسوم به «صدای ملت، منتقدین دولت» حمایت می‌کرد اما در مجلس نتوانست رأسا فراکسیون صدای ملت را راه‌اندازی کند و ظاهراً به فراکسیون حامیان دولت پیوسته است.

از سوی دیگر محمدقسیم عثمانی دیگر نماینده مجلس در گفت‌وگو با مهر، در واکنش به احتمال تشکیل فراکسیون حامیان دولت صف‌بندی جدید در مجلس را به نفع دولت ندانست و گفت: مجلس تا امروز با خواسته‌های اصلی دولت البته با چالش موافقت کرده اما اگر مجلس را به دو قسمت مخالف و موافق دولت تقسیم کنیم با تشکیل این فراکسیون از تعداد موافقان با سیاست‌های دولت کاسته‌ایم.

نماینده مردم بوکان اظهار داشت: تشکیل فراکسیون تحت عنوان اعتدال یا هر نام دیگری به نفع دولت نیست در حال حاضر بخش عمده اعضای فراکسیون رهروان سیاست‌های درست دولت را قبول دارند البته نقدهایی نیز به دولت دارند اما دولت را دولتی در مسیر می‌دانند. تشکیل فراکسیون حامیان دولت نه تنها مشکلی از دولت حل نمی‌کند بلکه مشکلات جدیدی برای دولت ایجاد خواهد کرد و سبد آرای دولت در مجلس را کاهش می‌دهد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مستقل مجلس از بخش عمدهای از سیاستهای دولت حمایت میکنم اما اگر قرار باشد صفبندی به نام حامیان دولت ایجاد شود من عضو چنین فراکسیونی نخواهم شد.