واکنش افخم به ادعاهای مطرح شده علیه ایران

به گزارش افکارنیوز، مرضیه افخم در واکنش به بیانیه یکصد و سی امین نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، با تاکید بر تعلق همیشگی جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی به ایران و بی اساس دانستن ادعاهای تکراری در این زمینه، افزود: اتهامات نسبت داده شده به جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوضاع داخلی بحرین کاملاً بی اساس است.

وی همچنین افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای همسایه مبتنی بر رعایت حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورهاست و تلاش شورای همکاری برای نسبت دادن مشکلات بوجود آمده در بحرین به دیگران، ناشی از سردرگمی مسوولین آن کشور در قبال مطالبات مشروع مردم و با هدف انحراف افکار عمومی از واقعیت های صحنه داخلی بحرین صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: در شرایط کنونی منطقه، چنانچه شورای همکاری خلیج فارس برخورد سازنده، منطقی و مسوولانه با تحولات داخلی و تعاملات خارجی را در دستور کار قرار دهد، به نتایج بهتری در زمینه حل مشکلات کشورهای عضو این شورا و همچنین روابط خارجی خود خواهد رسید.

افخم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه رویکرد تعامل سازنده برای هر گونه همکاری در جهت توسعه روابط بر مبنای حسن نیت متقابل آمادگی کامل دارد.