خبرگان وظیفه حفاظت از رهبری را برعهده دارند

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری درمراسم اختتامیهپانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری که در ساختمان سابق مجلس برگزار شد، با تقدیر از همه علما و اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: از همه علما و اعضای خبرگان که در اجلاسیه حضور فعال داشتند تشکر می‌کنم و برای آقایان درخواست سلامت، توفیق، دوام عمر و خدمت به جمهوری اسلامی دارم.

وی گفت: امیدوارم سال‌های متمادی زنده باشید و در اجلاس‌ها شرکت کنید.

مهدوی‌کنی با بیان اینکه در این دو روز آقایان نظرات خود را در خصوص مسائل داخلی، بین‌المللی و فرهنگی بیان کردند اظهار داشت: نقدها و نظرات خود را با کمال دلسوزی به مسئولین بیان کردم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرگان رهبری نسبت به مسائل کشور حساس هستند و این مسائل را دنبال و اعلام موضع می‌کنند اظهار داشت: بحث‌ها در اجلاس جمع‌آوری و به نظر مقامات مسئول می‌رسد و در دیدار فردا در حضور مقام معظم رهبری جمع‌بندی مسائل ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آقا فرمودند مسائل را فقط به بیانیه اکتفا نکنید و به صورت مستند قطعنامه بدهید بنابراین باید دستور آقا عملی شود.

مهدوی‌کنی اضافه کرد: اگر هم مسائل اعلام نشد جواب بخواهیم به همین جهت با نظری که رهبری داشتند دوستان باید پیشنهادات خود را ارائه کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که علما مسئولیت دارند به وظیفه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: خبرگان رهبری صیانت و حفاظت از رهبری را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: مسائلی که گفته می‌شود با حسن نظر به مقامات می‌رسد.

مهدوی‌کنی از دست‌اندرکاران پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری تشکر کرد و گفت: از کارکنان و سپاهیان و همه عزیزانی که برای برگزاری مجلس زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چه داریم از امام داریم گفت: در هر جا نام امام خمینی(ره) می‌درخشد و ما مدیون ایشان هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در سنگرهای مختلف خدمت و فداکاری و ایثار کردند و نمی‌توان این فداکاری‌ها و خدمات را فراموش کرد یادآور شد: هر چه داریم از این بزرگواران است و اگر این موضوع را مورد توجه قرار دهیم متوجه می‌شویم در رفتار، کردار و احساس مسئولیتمان موثر خواهد بود.

مهدوی‌کنی همچنین از مدعوین و سخنرانان پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری تشکر کرد و افزود: عراقچی و طیب‌نیا حضور پیدا کردند و از آنها تشکر می‌کنیم و امیدواریم منشاء خیر برای دولت و علما باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعضای خبرگان رهبری فردا با حضور در حرم امام(ره) ‌ با بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند گفت: با حرم تماس داشتم و توقعمان این است که همه آقایان حضور داشته باشند حضور شما مفید و موثر است.

وی در پایان خطاب به اعضای خبرگان رهبری افزود: ما راه امام را فراموش نکردیم و از شما هم تقاضای دعا دارم و انشاءالله تا ۱۲۰ سال خدمتتان باشیم.