به گزارش افکارنیوز، این روزنامه در تحلیلی می‌نویسد: ثبات عربستان به اسطوره‌ها پیوست؛ ریاض سخت متوحش از خطر انقلابی است که ایران ظرف سه تا پنج سال آینده به کمک نیروهای نیابتی‌اش در این کشور به راه خواهد انداخت. پادشاهی عربستان پیش از این به ثبات نسبی افتخار می‌کرد اما در تیررس طوفان فراگیر «بهار عرب» که حکام بسیاری را در منطقه سرنگون، اقتصادها را ویران و جنگهایی داخلی به راه انداخت؛ عربستان به طور محسوس نامتزلزل روی پا ایستاده است.

در ادامه این تحلیل آمده است: این پادشاهی، دیگر نه یکپارچه و منسجم است؛ نه با ثبات. فقط سه تا پنج سال دیگر کافی است تا شاهد آن باشیم که ثبات این پادشاهی به طور جدی از سوی نیروهای داخلی و یا خارجی متزلزل خواهد شد.

واشنگتن تایمز تأکید میکند: امروز مهمترین خطری که ریاض آن را احساس میکند، اهتمام ایران است تا بتواند یک انقلاب را درون خاک عربستان طراحی و هدایت کند. ایران توجیهات کافی برای این طرح خود دارد؛ انتقامجویی از موضع و رویکردهای عربستان در جنگ سوریه. در سال ۲۰۱۱ در جریان اعتراضات شیعیان بحرین علیه رژیم حاکم این کشور، نیروهای سعودی وارد بحرین شدند و رژیم آل خلیفه را در کنترل اوضاع یاری رساندند. بحرین در مرزهای شرقی عربستان واقع است. استانهای شرقی عربستان؛ منبع ذخایر سرشار نفت و تأسیسات صادرات این کشور و شیعهنشیناند. شیعیان به رژیم سعودی وفادار نیستند و قابلیت خلق یک انقلاب علیه حکومت عربستان را دارند.