مرزبندي اصولگرايان از جريان انحرافي بايد درسي براي اصلاح طلبان باشد

در همین ارتباط عضو شورای مرکزی اعتماد ملی، گفت: اصولگرایان با انسجام فکری و عملی در تلاش هستند تا خود را از جریان انحرافی مبرا کنند، کاری که باید اصلاح طلبان در جریان فتنه انجام می دادند تا اصلاحات به انزوای سیاسی کشیده نشود.

محمد باقر ذاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: نبود یک لیدر هوشیار و آگاه به زمان در جریان اصلاحات، اصلاح طلبان را دچار بحران عمیقی کرد و باعثشد ننگ این فتنه هیچ گاه از پیشانی اصلاحات پاک نشود.

وی ادامه داد: عدم وجود یک طرح فکری منسجم و عقلانی در بین اصلاح طلبان مانع از آن شد تا بین حرف و عمل آن ها همراهی ایجاد شود، از یک طرف آن ها خود را از جریان فتنه مبرا و جدا می دانستند، ولی در عمل روال همراهی گذشته خود با فتنه گران را ادامه می دادند.

ذاکری اظهار داشت: وقتی احزاب و شخصیت ها در حالت شکست قرار می گیرند و خود را تنها احساس می کنند، اجازه مرزبندی روشن و آشکاری را به هم حزبی های خود نمی دهند، اگر در آن زمان این امکان هم وجود داشت که خود را از فتنه گران جدا بدانیم، اجازه بروز تشکیلاتی جدا از این جریان را به ما نمی داد.

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی با اشاره به جریان انحرافی حاکم در حاشیه دولت، ادامه داد: اکنون ما شاهد آن هستیم که اصولگرایان با وحدت در فکر و انسجام در عمل و تبعیت از مقام معظم رهبری توانستند خود را از این جریان انحرافی مبرا کنند و بر اختلافات غلبه کنند و مانع از بروز هرگونه تشویش در جامعه شدند، کاری که ما باید در جریان فتنه انجام می دادیم تا هر اقدامی که از سوی فتنه گران انجام می شود، در تابلوی اصلاحات ثبت نشود و در نهایت به انزوای سیاسی اصلاح طلبان نمی انجامید.

* بی تدبیری اصلاح طلبان در مقابل فتنه گران عامل انحطاط این جریان

در همین رابطه عضو دیگر شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه هر جریان سیاسی برای ادامه فعالیت نیازمند مشخص کردن حد و مرزها می باشد، گفت: افراطی گری و ساختارشکنی بعضی گروه ها درون جریان اصلاحات، عامل انزوای اصلاح طلبان در عرصه سیاسی کشور شده است.

محمد رئوف قادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه وجود انحراف درون هر حزب و تشکل سیاسی امکان پذیر است افزود: قانون اساسی باید به عنوان خط قرمز همه جناح ها مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به وجود بیش از ۳۰ گروه درون جریان اصلاحات اشاره کرد و ادامه داد: سر برآوردن فتنه گران از درون این جریان باعثاز دست رفتن پایگاه اجتماعی این جریان شد.

قادری با اشاره به اینکه اصولگرایان با شناخت به موقع و مرزبندی خود با جریان انحرافی هوشیارانه اقدام کرده اند اظهار داشت: جریان اصولگرایی با فصل الخطاب قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری و با هوشیاری در مقابل جریان انحرافی مرز بندی مشخص ایجاد کردند که همین مرزبندی عامل موفقیت اصولگرایان شده است ولی در مقابل اصلاح طلبان با بی تدبیری نتوانستند در مقابل فتنه گران مرزبندی مشخص داشته باشند که همین مسئه موجب انحطاط جریان اصلاح طلبی شده است.

* انزوای اصلاح طلبان با مشخص نکردن مرز اصلاحات با فتنه گران

عضو شورای مرکزی حزب همبستگی با اذعان به شکست جریان فتنه در آشوب های انتخابات ۸۸ گفت: جریان اصلاحات با مشخص نکردن مرز مابین خود با جریان فتنه خود را به انزوا کشاند و پایگاه اجتماعی خود را از دست داد.

همايون ابوسعيدي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به جريانات اخير كه در ميان اصولگرايان اتفاق افتاد گفت: اصولگرايان با شفاف سازي و هوشياري و تبعيت از رهنمود هاي رهبر انقلاب توانستند خود را از جريان انحراف جدا كنند اما جريان اصلاحات به دليل ساختار شكني برخي احزاب تند و راديكال نتوانست به اين مرزبندي دست پيدا كند و به انزوا كشيده شد در صورتيكه با كمي آگاهي و بصيرت مي توانست از اين چالش ها بيرون آيد ولي با عدم مرزي بندي براي هميشه به محاق رفت.