حميد رسايي در واكنش به اظهارات جديد اكبر هاشمي رفسنجاني درباره عملكرد دولت احمدينژاد و درخواست تلويحي او براي عزل رئيس جمهور، به خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس گفت: آنچه امروز در رفتار جريان انحرافي ديده مي شود، شباهتهاي زيادي از جهت روش و منش با رفتار جريان كارگزاران سازندگي و اشرافي گري دارد.

وی افزود: در دوره آقای هاشمی رفسنجانی با حمایت وی جریانی با رویکرد اشرافی‌گری در کشور شکل گرفت که با استفاده از موقعیت دولتی به دنبال تقویت بخش خصوصی همسو با خودش بود تا از آن در جهت مقاصد سیاسی بهره ببرد و امروز هم آقای احمدی‌نژاد گرفتار همان فضایی شده که دولت سازندگی را با آن همه خدمات بر زمین زد و موجب شد تا مردم نگاه منتقدانه و حتی مغضوبانه نسبت به هاشمی رفسنجانی داشته باشند.

نماینده تهران در مجلس هشتم بر همین اساس به هاشمی رفسنجانی یادآور شد: آقای هاشمی قبلا در انتخابات نهم این را به خوبی تجربه کرده‌اند که با آمار دروغ، ادعای دروغ و بازی با مردم نمی توان آرای آنها را جلب کرد؛ زیرا دولت نهم با وعده و آمار به روی کار نیامد بلکه امثال آقای هاشمی بودند که آمارهایی را به مردم ارائه می دادند و دنبال خرید رای مردم بودند اما مردم باور نکردند.

رسایی البته این نکته را متذکر شد که" آقای احمدی‌نژاد باید بداند که اگر با همان شیوه‌های دولت‌های سازندگی و اصلاحات بخواهد در عرصه سیاست باقی بماند، خیلی زودتر از سران اصلاحات و هاشمی رفسنجانی حذف خواهد شد. "

وی درباره شباهت دیگر جریان انحرافی و جریان اشرافی گری گفت: از آنجا که هر دو جریان تلقی نادرستی از بدنه اجتماعی جامعه دارند، تصور می کنند چنانچه به سوی اباحه‌گری فرهنگی و مقابلع با ارزشهای دینی و انقلابی بروند، می توانند آرای جامعه را جذب کنند.

رسایی افزود: جریان انحرافی امروز نیز با همان ادبیات و روش‌های فرزندان هاشمی در حال اجرای پروژه خود است؛ هر چند خود را با پنهان کردن پشت احمدی‌نژاد، مخالف سیاست‌های هاشمی نشان می‌دهد.

این عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هر چند جریان اشرافی‌گری و جریان انحرافی در ظاهر با هم مخالفند اما هر دو معتقدند که ولایت فقیه تا حدودی مانع حرکت‌ آنها و رسیدن به اهداف‌شان می‌شود و از این رو دنبال محدودسازی جایگاه ولایت‌فقیه هستند که رفتارهای جریان اول در دوران موسوم به سازندگی و اصلاحات و در دوره فتنه گویای این مطلب است ورفتارهای جریان دوم نیز درسالهای اخیر دقیقا گویای این ویژگی است.

هاشمی رفسنجانی در همایش بزرگداشت حماسه سازان پزشکی در دوران جنگ تحمیلی که به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در سالن همایش های روزنامه اطلاعات برگزار شد، گفت که " دیگر آمار دروغ دادن و پول بیت‌المال را برای خرید چند رای غارت کردن جواب نمی‌دهد "؛ " اوایل انقلاب هم بعد از عزل بنی صدر همه مشکلات حل شد و در جامعه وحدت به وجود آمد. "