به گزارش افکارنیوز به نقل از جام جم آنلاين، پس از پخش سي دي مستند ظهور بسيار نزديك است و واكنشهايي كه عليه اين فيلم شد، موضع گيريها عليه اسفنديار رحيم مشايي ریيس دفتر ریيس جمهور افزايش يافت. گرچه پيش از پخش مستند ظهور بسيار نزديك است نيز از گفتار و رفتار آقاي مشايي انتقاد ميشد.

پس از آن بود که چهره‌های شاخص اصولگرایی به ویژه روحانیت و علما درباره جریان انحرافی به روشنگری پرداختند و خط و خطوط این جریان را آشکار ساختند.

روحانیت و چهره‌های سیاسی در سخنان خود سمت و سوی پیکان انتقادات را به سوی اسفندیار رحیم مشایی نشانه گرفتند.

این که آقای مشایی می‌گوید چرا نمی‌توانید سحرم را باطل ‌کنید، پاسخی است به سخنان آیت الله مصباح یزدی که چندی پیش در دیدار اعضای حزب موتلفه اسلامی مطرح کرد.

وی در این دیدار گفته بود؛ اینکه آدم جوری رفتار کند که نزدیک‌ترین دوستان و صمیمی‌ترین همکارانش هم آزرده و با او مخالف شوند و توی روی او بایستند، این رفتار برای یک سیاستمدار در هیچ منطقی پذیرفته نیست. سیاستمداران، دشمنان صریحشان را هم یک‌جوری نگه می‌دارند که روزگاری از آنها استفاده کنند. آن وقت انسان با صمیمی‌ترین دوستانش طوری برخورد کند که انگار دارد با دشمنانش برخورد می‌کند، آن هم با رفتارهای سبکی که در عزل بعضی از وزرا شد. آن وقت این سئوال مطرح شد که این رفتارها اصولاً چگونه با منش این شخص سازگارند؟ بهره هوشی این شخص به تصدیق دوست و دشمن از حد متعارف بالاتر است، پس چگونه شیفته یک شخص عادی می‌شود؟ آن هم شیفتگی‌ که چنین حرکات نامعقولی از او سر بزند! یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از ۹۰ درصد معتقدم که او سحر شده است! این وضعیت ابداً طبیعی نیست.

حتی نمایندگان حامی دولت نیز از رفتار آقای مشایی انتقاد کرده و تندترین انتقاد را حمید رسایی مطرح کرده و گفته بود؛ آقای مشایی الیاس دولت است!

همچنان که شاهد ادامه موج انتقادات درباره جریان انحرافی هستیم، اسفندیار رحیم مشایی که در جمع مسئولان و سردبیران ایرنا سخن می‌گفت، در پاسخ به این که آیا اظهارات آقای فیروزآبادی ناشی از سوء تفاهم بوده است، گفت: ممکن است سوء تفاهم هم باشد؛ زیرا متأسفانه بسیاری از افراد به خود زحمت نمی‌دهند که حتی یک بار حرف‌های مطرح را مستقیم بشنوند، موضوع بحثرا بفهمند و مخاطب را بشناسند.

وی با تأکید بر اینکه هر سخن در جای خود و با ادبیات خاص خود باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: از همه انسان‌ها انتظار می‌رود که مسایل را درک کنند؟ وقتی درباره مسأله‌ای موضع‌گیری می‌کنیم، این حق طرف مقابل است که حرف هایش را به طور کامل شنیده و آن را فهمیده باشیم.

مشایی افزود: او بر اساس تحلیل ذهنی خود و برداشتی که از حرف‌های من داشت، اینگونه تحلیل کرده که مثلا حرف‌های من وحدت جهان اسلام را به هم می‌زند.

وی خطاب به آقای فیروزآبادی گفت: اگر شما چنین فکری داشتید، باید با من در میان می‌گذاشتید، با من بحثمی‌کردید اما احساس کردید که باید یک حرف هایی بزنید و حرف هایتان را زدید اما این کار شما درست نبود.

مشایی با تأکید بر اینکه اظهاراتش هیچ جا ناقض وحدت نبوده است، ادامه داد: لازم است این نکته را روشن کنم که ملت و دین دو موضوع متفاوت از یکدیگر هستند. اسلام یک دین جهانی و برای همه ملت‌هاست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود؛ باید مراقب نهادهای رقیب و تضعیف کننده روحانیت باشیم، عده‌ای امروز درصدد تشکیل محفل‌های انحرافی جدا از روحانیت برآمدند.

سردار فیروزآبادی که پنجشنبه گذشته ۵ خرداد در همایش بررسی نقش حوزه‌های علمیه و مراجع در دفاع مقدس که با حضور آیت الله مقتدایی در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با تأکید بر نقش روحانیت در عرصه‌های مختلف کشور گفت: باید مراقب نهادهای رقیب و تضعیف کننده روحانیت باشیم.

سرلشکر فیروزآبادی حتی در ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ که پیش از موضع‌گیری‌های کنونی است گفته بود: اظهارات مشایی جرم علیه امنیت ملی است.

عضو شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه تحلیل راهبرد اول اَبَرسرمایه‌داری گفت: حال چگونه است که این وسط یک آقایی پیدا می شود از دفتر رئیس جمهور که معلوم نیست شأنش در قانون چیست و می آید یک بحثهایی را مطرح می کند که در جهت سیاست های راهبرد اَبَرسرمایه‌داری است. امام(ره) آمده است بحثمکتب اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح و کشور جمهوری اسلامی ایران را براساس این مکتب بنا کرده و فرموده اند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر. ایشان شعار وحدت اسلامی و وحدت کلمه را مبنای آزادی مسلمانان قرار داد و فرمود وحدت اسلامی است که باعثعزت و قدرت مسلمانان می شود.

وی افزود: این آقا می آید می گوید مکتب ایرانی. ببینید دقیقاً منطبق با آن راهبرد اَبَرسرمایه‌داری که اتحادی نباید بین کشورهای اسلامی باشد و این همان بهانه صدام در بین کشورهای اسلامی بود که می گفت شما ایرانی هستید بله ما ملیت ایرانی داریم و به ایران نیز افتخار می کنیم، ما یک ملتی هستیم با فرهنگ، ادب، تاریخ، پیشینه بسیار قوی که مرکز ارزش های جهانی بود، اما همین ایران با همین فرهنگ و تمدن، مکتب اسلام ناب را مرجح دانست و پذیرفت و متعاقب آن به دنبال وحدت اسلامی به دنبال برادری و اتحاد با کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه پیش رفت.

پاسخ مشایی هم به احتماتل زیاد به همین اظهارات سردار فیروزآبادی است.

من را تا مرز شرک و کفر بردند

مشایی با تأکید بر اینکه برخی مسایل مطرح پیرامون سخنرانی وی در خصوص مکتب ایرانی و اسلامی، حرف‌های او نیست، اظهار داشت: من در این سخنرانی درباره عظمت و نقش تاریخی ملت ایران سخن گفتم؟ از سهم ملت ایران در تاریخ برای توسعه توحید، ادبیات انسانی، عشق و محبت صحبت کردم. اسلام ایرانی و اسلام ایرانیان را اسلام حقیقی و ناب دانستم.

وی با طرح این پرسش که چه کسی برای نخستین بار موضوع اسلام ناب را مطرح کرد، افزود: امروز همه که امام خمینی(ره) در برابر اسلام آمریکایی، اسلام ناب محمدی را مطرح کردند که منشأ آن در ایران عزیز است.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: اگر امروز از اسلام آمریکایی سخن بگوییم، معلوم است دامن چه کسانی را می‌گیرد؟ اگر امروز کسی از اسلام آمریکایی سخن به میان آورد، آیا ضد وحدت حرف زده است یا طرفدار وحدت است؟

مشایی در پاسخ به منتقدانش گفت: آیا من زحمات امام را خراب کردم؟ امام با طرح اسلام ناب و اسلام آمریکایی، نجات اسلام و نشر اسلام حقیقی برای جهان را دنبال می‌کرد؛ بنابراین مکتب ایران، یعنی اسلام ناب، توحید واقعی و مکتب اهل بیت(ع).

مشاور رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه تبلیغات وسیعی در دنیا در حال انجام است تا چهره مخدوشی از اسلام به افکار عمومی جهان عرضه شود، اظهار داشت: کوچه‌های خاکی و پر از آشغال و سنگ و کلوخ، بچه‌های بدون کفش و لباس‌های تیره و خاکی با موهای ژولیده و چهره‌های عبوس و نگاه‌های ناامید، تصویری است که غرب از اسلام به دنیا ارایه می‌دهد.

مشایی افزود: از آنجا که دنیا ایران را می‌شناسد، ما باید به دنیا بگوییم که این تصویر درست نیست و به آنها اعلام کنیم که ایران مرکز تمدن عالم و پایه گذار اصلی فرهنگ و تمدن اسلام است و اگر می‌خواهند اسلام را جست و جو کنند، به ایران بیایند.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: من از عظمت ایران سخن گفتم تا دنیا بداند ملت بزرگ و متمدن ایران با پیشینه تاریخی، اسلام را با عشق پذیرفت نه با لشکرکشی! ایرانیان بزرگ و گوهرشناس بودند که گوهر را پذیرفتند و این مایه عزت برای ایران و اسلام است.

مشایی گفت: اینها، مرا تا مرز شرک و کفر بردند و گفتند که کفر گفته و دین اسلام را کنار گذاشته و دین جدیدی آورده است.

وی خطاب به منتقدانش درباره مکتب ایرانی اظهار داشت: کمی انصاف داشته باشید زیرا انسان انتظار ندارد که کافر چنین اظهاراتی داشته باشد چه رسد به شما که ادعای مسلمانی درجه یک را هم دارید.

علیه رییس جمهور نمی‌توانند اقدام کنند، من را هدف گرفته‌اند

رییس دفتر رییس جمهور خطاب به کسانی که علیه او جوسازی می‌کنند گفت: جرات ندارید حرف دلتان را بزنید لذا به من می‌تازید؟ پشت سر هم جلسه گذاشتید و گفتید که با رییس جمهور نمی‌شود در افتاد چون از محبوبیت بالایی برخوردار است و از جنس مردم است و مردم رییس جمهور را نادیده نمی‌گیرند تا ما را انتخاب کنند. آنها گفته‌اند چون نمی‌شود با رییس جمهور در افتاد، اگر مشایی را بزنیم، خود به خود به رییس جمهور هم ضربه زده ایم.

وی خاطر نشان کرد: این گروه مرتب در حال تبلیغ است که همه کارها دست مشایی است و با این کار به نتیجه دلخواه خود که همان ضربه زدن به مشایی برای ضربه زدن به رییس جمهور است، می‌رسند.

مشاور رییس جمهور اظهار داشت: آنها تا جایی پیش رفتند که بگویند مشایی رییس جمهور را سحر کرده است؟ برخی از این آقایان که مسئولیت هم دارند، نزد من آمدند و گفتند که پیش از ملاقات با شما به ما توصیه شده که مراقب باشیم، زیرا مشایی سحر و جادو می‌کند.

سواد معیار و شاخص سنجش ندارد

مشایی به دیدارش با جمعی از خواهران طلبه حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از این افراد به او توصیه کرده است که چون سواد ندارد، راجع به پیامبران سخنرانی نکند، اظهار داشت: نمی‌توان سواد داشتن یا نداشتن کسی را جز با سخنان وی سنجید. آنها زحمت نقد کردن حرف‌ها را به خود نمی‌دهند. اگر منطق آنها برای سواد داشتن درست باشد دیگر هیچ کس نباید حرف بزند زیرا اول باید اثبات کند که سواد دارد یا نه!

وی اضافه کرد: باید آدم‌ها حرف بزنند و بعد از آن معلوم شود سواد دارند یا نه. حال اگر کسی بر اساس معیار آنها خیلی سواد داشت، اما حرف‌های غلط و انحرافی زد آن وقت چه باید کرد؟

مشاور رییس جمهور با رد این استدلال‌ها اظهار داشت: این استدلال و منطق را جوانان جامعه ما می‌شنوند و می‌فهمند. کسی که معتقد است آدم‌ها نباید حرف بزنند، در جامعه خریدار پیدا نمی‌کند.

وی خطاب به این افراد گفت: موقعیت خود را که امام و انقلاب به شما داده، قدر بشناسید.

پاسخ مشایی به ادعای برخی سایت‌ها درباره مرتاض ‪ چهارصد ساله

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره انتشار برخی مطالب خلاف واقع علیه وی در پایگاه‌های خبری گفت: این عده تلاش دارند من را ساحر معرفی کنند. می‌گویند فلانی نزد یک مرتاض چهارصد ساله در هند می‌رود؟ حتی یکی از سایت‌ها که در نوشتن مطلب علیه من تخصص دارد، در این زمینه نوشته بود که آن فرد هندی جز مشایی، هیچ مقامی از دولت ایران را نمی پذیرد! البته من نمی‌دانم که این سایت مزاج این مرتاض وسن دقیق آن را از کجا فهمیده است؟

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: نوشته‌اند فلانی در یک مسیر به راننده و محافظان گفت که بایستید، پیاده شد، لابلای درخت‌ها رفت بعد از مدتی لا به لای درخت‌ها گشت و سپس با حالتی آنچنانی داخل ماشین نشست و گفت که خدمت امام زمان رسیدم و با ایشان گفت و گو کردم.

مشایی افزود: وقتی اینها را شنیدم خوشحال شدم زیرا دشمن به جایی رسیده است که در برابر حرف‌های ما مقهور شده و شکست خورده است و خود را ناامید می‌بیند و اکنون از این شیوه استفاده می‌کند و می‌گوید که فلانی اهل سحر و جادو جنبل و مرتاض و اینهاست.

وی گفت: حتی یکی از نمایندگان مجلس که آدم خوبی است و تحصیلات دانشگاهی هم دارد، در زمان حضور من در سازمان میراثفرهنگی و گردشگری از مدیر امور مجلس سازمان پرسیده بود که آیا ماجرای مرتاض چهارصد ساله واقعیت دارد، مشایی اظهار داشت: وقتی این خبر به من رسید، بسیار ناراحت شدم چون معلوم شد اینها بی‌گدار به آب نزده‌اند و به آدم‌هایی که زمینه پذیرش این حرف ها را دارند، طمع کرده‌اند و به همین خاطر امروز یک نماینده با تحصیلات دانشگاهی چنین سوالی مطرح می‌کند!

رییس دفتر رییس جمهور با توضیح اینکه چرا برخی از مخالفانش به وی نسبت سحر و جادو می‌دهند، اظهار داشت: اینها می‌گویند چون هرچه علیه مشایی به رییس جمهور می‌گوییم، احمدی نژاد گوش نمی‌کند پس مشایی او را جادو کرده و مراد او شده است.

وی افزود: البته چون احمدی نژاد یک شخصیت برجسته اصولگرایی، متدین، در اوج تقوا و مبارزه و عدالت و خدمت هست، نمی‌توانند علیه او کاری کنند و هرچه دارند علیه مشایی می‌گویند اما احمدی نژاد به آنها گفته است که در اشتباه هستند و مشایی مورد اعتماد اوست.

مشایی تأکید کرد: اگر اینها علیه احمدی نژاد سخن بگویند، همه چیز را از دست می‌دهند زیرا خودشان هم بواسطه احمدی نژاد سر کار هستند وگرنه چه کسی اینها را انتخاب می‌کرد. اینها مرهون دوره مدیریت احمدی نژاد در شهرداری و دولت نهم هستند.

مشاور رییس جمهور با تاکید بر اینکه اگر احمدی نژاد از جریان اصولگرایی حذف شود چیزی در صحنه نمی‌ماند، اظهار داشت: احمدی نژاد پشتیبان رهبر عزیز در عرصه سیاست و مدیریت کشور است. رهبر معظم انقلاب در نقد منتقدین دولت در یکی از افطارهای ماه رمضان فرمودند: شما که انتقاد می‌کنید، قبلا امتحان خود را پس داده اید.

رییس دفتر رییس جمهور تأکید کرد: احمدی نژاد در برابر خواسته‌های ناصحیح و ناصواب آنها تسلیم نمی‌شود و چون نمی‌توانند علیه احمدی نژاد حرف بزنند، می‌گویند مشایی او را سحر کرده است.

من از خودم دفاع نمی‌کنم از اسلام دفاع می‌کنم

مشایی، نسبت سحر و جادو دادن به دیگران را روش مخالفان اسلام دانست و گفت: پیامبر اسلام(ص) هیچگاه نگفت که نگذارید طرف مقابل حرف بزند، گردش جمع نشوید، سراغش نروید چون سحر می‌کند در حالی که کفار به همه اعضای خانواده و مردم می‌گفتند گرد خانه محمد(ص) جمع نشوید چون او سحر می‌کند.

وی افزود: پیامبر آنها را متهم به سحر نمی‌کرد تا مردم بفهمند آنها چه می گویند و سپس نزد او بیایند تا بدانند چه می‌گوید. همین آمدن‌ها سبب شد که اسلام را بپذیرند.

مشایی با تأكید بر اینكه باید به صورت منطقی و علمی، سخنان طرف مقابل را نقد كرد، خطاب به تهمت زنندگان گفت: شما چرا اینقدر دستتان در دین خالی است كه اگر مشایی سحر میكند، آن را باطل نمیكنید و چرا میترسید؟ یعنی بین شما یك نفر هم پیدا نمیشود بتواند سحر مشایی را باطل كند و احمدی نژاد را از سحر نجات دهد؟ پس در همه این سالها چه كار میكردید چه خواندید؟ چقدر عبادت كردید؟