درخشش جهانی وزارت اطلاعات دربرابرگروه انحرافی

" عماریون " - حدود یک ماه پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در حکمی حکومتی از عزل وزیر اطلاعات جلوگیری و وی را ابقا کردند، خبری مهم و معنادار منتشر شد که حاکی از شناسایی و انهدام " شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا " بود.

بر اساس گزارش روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه نیروهای زبده و مومن وزارت اطلاعات در رویارویی جانانه خویش با عوامل سازمان سیا، ضمن اقدامات متعدد و متنوع اطلاعاتی، ضداطلاعاتی و عملیاتی، تعداد ۳۰ نفر از جواسیس آمریکا را بازداشت و ۴۲ نفر از افسران اطلاعاتی عملیاتی سیا در کشورهای مختلف را نیز شناسایی کردند.

آنچنان که حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی، وزیر اطلاعات، گفته " آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که اطلاعاتی در مورد پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشورمان در بخش نفت، گاز و در ابعاد مختلف کسب کنند. در مورد وزارت نیرو، برق، کشتیرانی، فرودگاه‌ها و گمرک به دنبال دستیابی به نرم‌افزارهایی بودند. "
این دستاورد بزرگ منطقه ای و حتی جهانی وزارت اطلاعات که موجی از تهدیدهای زیربنایی علیه جمهور اسلامی را در مرحله ای حساس متوقف و در عین حال ضربه ای سنگین بر پیکر سازمان سیا زد، در زمانی بدست آمده که اتفاقا این وزارتخانه در داخل هدف فشارهای سیاسی و حملات تبلیغاتی گروه انحرافی در دولت قرار دارد. این گروه که در تغییر مدیریت وزارت اطلاعات ناکام مانده از راه های دیگر درصد تحقق این هدف خود است به همین دلیل شاید موفقیت های مدیریت کنونی این وزارت خانه چندان برای این گروه خوشایند نباشد.

این تلاش های تعجب برانگیز که با سکوت و حتی همراهی رئیس جمهور همراه شده، در شرایطی انجام می گیرد که موفقیت ها و پیروزهای بزرگی در کارنامه دو سال اخیر وزارت اطلاعات بویژه در دوران مدیریت حجت الاسلام مصلحی به ثبت رسیده است به طوری که گفته می شود این وزارت خانه معمولا یک گام از سرویس های جاسوسی دشمنان جلوتر بوده است.

۸۸؛ سالی پرکار برای وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات سالی پرکار و سخت را در سال ۸۸ گذراند. به عنوان نمونه چند هفته پیش از برگزاری انتخابات سرنوشت ساز دهمین دوره ریاست جمهوری، نیروهای اطلاعاتی عوامل چند برنامه ضد امنیتی مشخص شامل انفجار، ترور و تخریب‌های سازمان یافته را که از اردیبهشت ماه ۸۸ تا روز انتخابات برنامه‌ریزی شده بود، شناسایی و دستگیر کردند.
سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر(عج) در روز انتخابات ۲۲ خرداد نیز موفق شدند اعضای یکی از شبکه‌های تروریستی را که در صدد بودند در روز انتخابات در مراکز پرجمعیت و شعبات مختلف تهران از جمله حسینیه ارشاد و مسجد النبی بمب‌گذاری کنند، پیش از هرگونه اقدامی شناسایی و دستگیر کنند.

به دام انداختن ریگی در آسمان
شاید مهمترین اقدام وزارت اطلاعات در زمان ریاست حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی دستگیری ریگی بود که لرزه بر اندام دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن انداخت.

عقربه های ساعت اولین دقایق صبح روز سه شنبه چهارم اسفندماه ۸۸ را نشان می داد که خبر کوتاه «عبدالمالک ریگی دستگیر شد» دنیا را تکان داد. دولت آمریکا که منتظر رسیدن ریگی به قرقیزستان و دیدار او با هالبروک، نماینده اش در خاور میانه بود، با شنیدن دستگیری ریگی در آسمان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شوکه شد.

انهدام بزرگترین شرکت های هرمی
موفقیت های فرزندان غیور ملت ایران در وزارت اطلاعات تنها به عرصه ضد تروریسم محدود نمی شود، آنها در هفدهم اسفندماه سال ۸۸ هم موفق به انهدام بزرگترین شرکت هرمی کشور با ۵۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری شدند.
همچنین متلاشی شدن یکی از این شرکت‌های معروف، به گلدگوئیست که با جمع‌آوری هشت میلیارد دلار و دو میلیون عضو در سطح کشور فعال بود از جمله اقدامات اساسی وزارت اطلاعات در انهدام شرکت‌های هرمی در این سال بود.

موفقیت های دیگر وزارت اطلاعات
دستگیری عوامل به شهادت رساندن ماموستا برهان امام جمعه موقت و امام جمعه مسجد قبای سنندج و ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده مردم سنندج در مجلس خبرگان رهبری، دستگیری وهابیون جنایتکار در استان آذربایجان غربی، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی انفجار زندان ایلام و دهها عملیات دیگر که به دلایل امنیتی هرگز خبری از آنها منتشر نشد، از جمله اقدامات وزارت اطلاعات در سال ۸۸ بود که حد نصاب جدیدی را در این وزارتخانه بر جای گذاشت.

در سال ۸۹ هم وزارت اطلاعات با اهتمام سربازان گمنام امام زمان(عج) توانست بسیاری از توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی سازد.

آزادی دیپلمات ربوده‌شده ایرانی
۲۳ آبان ۱۳۸۷ گروه‌های مسلح در پیشاور پاکستان با حمله به حشمت الله عطارزاده دیپلمات ایرانی محافظ وی را به قتل رسانده و خود وی را به گروگان گرفته بودند. عطارزاده قریب ۱۷ ماه در اسارت تروریست‌ها بود تا اینکه سرانجام در فروردین ماه ۸۹ با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی در پاکستان وی آزاد و به کشور بازگردانده شد.

دستگیری عوامل ترور شهید علیمحمدی / ضربه مهلک بر پیکره سیستم موساد
یکی از موفقیت‌های قابل توجه وزارت اطلاعات در این سال دستگیری عوامل ترور شهید علیمحمدی دانشمند و استاد برجسته دانشگاه های کشورمان بود؛ آن هم در آستانه سالروز ترور این شهید هسته ای.
وزیر اطلاعات در سخنانی همچنین از شناسایی و نابودی شبکه‌های اطلاعاتی موساد در کشورمان در این عملیات خبرداد.
وزارت اطلاعات در این عملیات با اقدامات پیچیده و چند لایه آفندی و پدافندی و نفوذ به عمق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی موفق به کشف اطلاعات بسیار مهم و حساس از تیم‌های جاسوسی و عملیاتی موساد شد که در پی آن ضربات سهمگینی به ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی وارد شد.

راهبرد انقلابی و آینده روشن وزارت اطلاعات
سربازان امام زمان(عج) با پایبندی به ارزشهای انقلاب اسلامی و استفاده از توان، دانش و تخصص بومی توانسته‌اند نقش مهمی در تحولات کشورمان و سطح منطقه ایفا کنند.

امروز وزارت اطلاعات با ورود به عرصه جنگ نرم با ظرفیت بالایی که در این امر بنابر تجربه‌ای سی سال انقلاب کسب کرده است درصدد آن است که با عملکرد پیش‌دستانه و تهاجمی و در دست گیری ابتکار عمل حربه‌های دشمنان را تحت کنترل خود درآورد و به عنوان پشتوانه ای مقتدر برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب که سال گذشته و در بازدیدی ۶ ساعته از این وزارتخانه صورت گرفت، این وزارتخانه از معدود وزارتخانه‌هایی است که با توان نسل جوان برآمده از انقلاب و به صورت کاملا بومی و بدون الگوپذیری از دیگر مجموعه‌های اطلاعاتی دنیا توانسته نقش بسیار موثری در ثبات و امنیت کشورمان و حتی در سطح منطقه استراتژیک خاورمیانه ایفا کند.