حسین کروبی در گفتوگو با یک سایت ضدانقلاب، با تکرار آنچه که فشار بر پدر و مادر خود خواند، بزرگترین مشکل را گرفتن پرونده فرزندانش از مدرسه توسط ماموران اطلاعاتی دانسته و گفته "از همین طریق پیغام میدهم که اگر پرونده های فرزندانم را برنگردانید به رهبری نامه می نویسم."

به گزارش رجانیوز، پسر مهدی کروبی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه، با یادآوری خروج فاطمه کروبی از منزل و تلاش برای پیدا کردن یک خانه جدید، خبر داده که هیچ‌کس حاضر نیست منزلی را به آن‌ها اجاره دهد. وی در این زمینه می‌گوید: «اکنون مادرم مجددا دنبال مکان دیگری هستند؛ اما مشکل اساسی این هست که مالکان حاضر به اجاره و رهن دادن منزل‌شان نمی‌شوند. این عدم موافقت مالکان از جهت آقای کروبی و همسرش نیست؛ بلکه به خاطر ۲۰ مامور امنیتی است که شبانه روز در منزل باید حضور داشته باشند. مالکان نمی دانند و مطمئن نیستند که چه بلایی بر سر ملک ممکن است بیاید و جرات رهن و اجاره دادن ملک خود را ندارند.»

البته حسین کروبی توضیح نداده ماموران امنیتی ممکن است چه اقدامی در راستای تخریب منزل مهدی کروبی انجام دهند که این کار را در همین منزل فعلی وی انجام نداده‌اند و اصولا ماموران انتظامی چه خطری برای مصالح ساختمان و دیوارهای آن دارند، چرا که در صورت وجود این خطر بارها وی به کمک رسانه‌های پرشمار ضدانقلاب این خطرات را اعلام کرده بود!

از سوی دیگر، ادعای حصر مهدی کروبی و همسرش درحالی بیان شده که در ماه‌های اخیر، فاطمه کروبی به صورت کاملا عادی به منزل خود و سایر نقاط شهر تردد می‌کند و به دنبال انتخاب یک منزل مسکونی جدید برای خود و شوهرش است؛ موضوعی که در این مصاحبه هم از سوی حسین کروبی مورد تایید قرار گرفته است.

کروبی در بخش پایانی مصاحبه خود با سایت جریان فتنه مستقر در لندن در پاسخ به سوالی درباره فضاسازی و ادعاهای چند ماه پیش خود در مورد انتقال پدر و مادرش از منزل به زندان و یا خاموش بودن چراغ‌های منزل، به طور کلی منکر این قضیه شده و برای توجیه سخنان پیشین خود، گفته است: «نیروها پنجره ها را بسته و روی آنها را پوشانده بودند که هیچ نوری از منزل خارج نشود(!) لذا هیچ گونه علامتی که مبنی بر حضور این عزیزان در منزل باشد وجود نداشت و ما تصور می کردیم هیچ کسی در منزل نیست. حتی ماموران چراغ های پارکینگ و راهرو ها را نیز خاموش کرده بودند.»

این ادعا درحالی از سوی حسین کروبی بیان شده که بنا به ادعای خود او، حداقل پنج خانواده دیگر در ساختمان محل زندگی پدر و مادرش زندگی می‌کنند و او می‌توانسته با یک تماس تلفنی با این افراد، از وضعیت والدینش با خبر شود؛ موضوعی که چند ماه پیش با جنجال خبری از سوی حسین کروبی همراه شد اما واکنش فعالی را از سوی فتنه‌گران به همراه نداشت.

البته حسین کروبی پیش از این هم سخنان و ادعاهای بامزهای را مطرح کرده بود که مورد توجه طنزنویسان قرار گرفت. وی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر بیماری سخت پدرش، از توطئه علیه او خبر داده و گفته بود: اخیرا خبرهایی می رسد مبنی بر اینکه از روسیه داروهایی را وارد ایران کرده اند که بیماری هپاتیت و سرطان از طریق خوراندن آن داروها به افراد منتقل می شود، لذا کسانی که خبر بیماری آقای کروبی را منتشر کرده اند یا این داروها را وارد ساخته و به حاج آقا خوراندهاند یا قصد دارند در آینده چنین کاری را انجام دهند.