به گزارشافکارنیوز،حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: مهمترین عامل موفقیت انقلاب اسلامی توجه به موضوع فرهنگ بوده است به طوری که اکنون جمهوری اسلامی دارای رتبه اول در عرصه‌های مختلف در منطقه است و در دنیا به عنوان کشوری موفق مطرح می‌باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی براساس مبانی فرهنگی توانست در دنیا آثاری را به جای بگذارد، ‌ گفت: جمهوری اسلامی با اتکا به نیروهای درونی و ظرفیت‌های داخلی‌اش که از مهم‌ترین آن‌ها مشارکت مردم است توانست در دنیا مطرح شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یکی ازعوامل موفقیت در جنگ استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور بود‌، گفت: اگر موفقیتی در جنگ کسب شد بدان دلیل بود که فرهنگ انقلاب اسلامی همه ظرفیت‌های کشور را به مشارکت گرفت و برهمین پایه توانست مسائل کشور را حل و فصل کند.

وی افزود: در دوران جنگ حتی پیرزنی در روستا احساس مسئولیت می‌کرد و با دادن چند تخم مرغ‌ به عنوان داشته‌اش مسئولیتش را ایفا کرد.

پژمان‌فر با بیان اینکه مردم در تمامی فراز و فرودها مشارکت داشته‌اند گفت: متاسفانه امروز تکیه بر جریان‌های خارجی و یا تکیه بر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در سطح جامعه مطرح می‌شود که این هزینه جدی را بر گفتمان انقلاب اسلامی وارد کند. بدان معنا که با تکیه برجریان‌های خارجی میتوان مشکلات را حل کنیم که این نقطه انحرافی است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: اگر آسیبی در عرصه اقتصاد و کشور وارد می‌شودبه دلیل نگاه غلط فرهنگی به عرصه اقتصاد است که باید اصلاح شود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در اولین روز سال نو در مشهد مقدس اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرمودند که با مشارکت مرد در انتخابات و حضور در راهپیمایی حماسه سیاسی درسال گذشته محقق شد اما به حماسه اقتصادی دست پیدا نکردیم که شاید یکی از دلایل آن تکیه نکردن به ظرفیت‌های داخلی برای حل بحران‌های اقتصادی کشور است.

وی افزود: مقام معظم رهبری ازمسئولان خواستند که توجه توامانی به فرهنگ و اقتصاد داشته باشند چون اگر مساله فرهنگ با انحرافاتی روبرو شود بستری برای بروز انحراف درتمامی عرصه‌های را فراهم می‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: برهمین اساس ایشان فرمودند که فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی باید احیا و زنده شود و شعار امسال را «اقتصاد و فرهنگ‌، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کرد.

پژمان‌فر تاکید کرد که نباید با بیانات مقام معظم رهبری درمورد نامگذاری امسال با یکسری شعار، ‌ پلاکارد و بحث‌های این چنینی برخورد کرد که این یک جفاست.

به گفته وی باید با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری از موضوع فرهنگ کشور مراقبت و پاسداری کنیم و اجازه ندیم که در این مسیر کشور دچار انحراف شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد که انحراف از مسائل فرهنگی به معنای ضعف در عرصه بین المللی، اقتصادی، نظامی، علمی و همه ظرفیتهای کشور است به همین دلیل اگر در مسائل فرهنگی عقب نشینی کنیم آسیبهای جدی به کشور وارد میشود.