اروپایی‌ها بی‌حیایی را به حد اعلا رسانده‌اند

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله محمد موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه امروز تهران در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا گفت: از برادر عزیزمان آقای رئیسی تشکر می‌کنم. همچنین رحلت آیت‌الله فاضل لنکرانی تسلیت می‌گویم. همچنین ۱۲ فروردین روز تثبیت جمهوری اسلامی ایران و ذلت دشمن از حلقوم آمریکا نیز تبریک می‌گویم. همچنین شهادت آیت‌الله صدر و خواهر گرامی ایشان را نیز تسلیت می‌گویم.

وی افزود: از دست‌اندرکاران راهیان نور تشکر می‌کنم چرا که برنامه بسیار خوبی است. لایحه امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون حقوقی مجلس مطرح است و ما از این خبر بسیار خوشحال شدیم. انشاءالله این لایحه جامع و کامل شود و در صحن مجلس تصویب گردد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سفرهای نوروزی ادامه داد: اسلام نیز بر سفر تاکید کردند اما گاه انسان می‌بیند که مشکلاتی در این سفرها است. نمی‌دانم می شود فکری کرد که از این تعطیلات بهتر استفاده شود. مجلس و دولت بررسی کنند که تعطیلات به گونه‌ای تنظیم شود که مشکلات ترافیک و رفت و آمدها کمتر شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: به حمد الله تروریست‌ها در سوریه شکست می‌خورند و حکومت سوریه با این‌ها برخورد جدی دارد. ۴۵۰ نفر از این تروریست‌ها تسلیم شدند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی از سوی سران قوا گفت: مسئله دیگری که باید به آن اشاره کرد قطعنامه پارلمان اروپاست. اولا باید به اروپایی‌ها تسلیت بگوییم که مشخص می‌شود شما نوکر آمریکایی‌ها هستید.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: شما از خودتان استقلال ندارید و هرچه اربابتان بگوید اجرا خواهید کرد. خیلی شرم‌آور است چه توقعات عجیب و اتهاماتی مطرح می‌شود در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود به چه دلیل رعایت نمی‌شود. به دلیل اینکه کسی قاتل است کشته شود. یعنی می‌گویید انسان‌ها هرچه دلشان می‌خواهد بکشند و حق مجازات نداریم.

وی افزود: خوشبختانه در اتحادیه اروپا یکی از حاضران گفت که چرا اینقدر به ایران حمله‌ور می‌شوید، در آمریکا هم اعدام است و خود آمریکا هم محکوم شد.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری ایران را با استانداردهای بین‌المللی سازگار ندانستند بالاخره این استانداردها چیست که ایران تخلف کرده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: توقع دارند فتنه‌گران آزاد شوند، این‌ها دیگر آبرویی برای سران فتنه باقی نگذاشتند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران گفت: در کمال پرروئی می‌گویند که احمد شهید این گزینه ضد ایرانی باید وارد ایران شود و فتنه کند، اگر قرار باشد که ایران اینگونه مجری اوامر باشد، باید به آن تبریک گفت. می‌گویند هیأت‌های پارلمانی حتما باید با اجازه ملاقات همراه باشد. رسما می‌خواهند بگویند که می‌خواهیم فتنه کنیم. می‌گویند دفتر اتحادیه اروپا در تهران تأسیس شود، همانگونه که جاسوسخانه آمریکا تعطیل شد، پند بگیرند دیگر مردم اجازه نمی‌دهند جاسوسخانه دیگری در ایران تأسیس شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: البته دولت و مجلس به این یاوه‌گویی‌ها پاسخ دادند، اما من به اروپایی‌ها می‌گویم که شما موضع مجلس و دولت را دیدید اما من موضع مردم را به شما می‌گویم، آیا این بدبخت انتظار دارند ما اجازه دهیم همجنس‌بازی در ایران رایج شود؟ نظرتان را بیان بکنید.

مردم حاضر در نمازجمعه در پاسخ به این سخنان شعار «مرگ بر آمریکا» را سر دادند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: این ملت و این مردم هزاران شهید دادند تا این استقلال را بدست بیاورند، استقلال در دین و متن قانون اساسی آمده است و این‌‌ها با کمال پررویی می‌خواهند در امور داخلی کشور دخالت کنند. ما دین داریم و برای دین حرمت قائلیم، شما دین‌تان ملعبه دست است و دنبال هوسرانی هستید، ما دین داریم و شما اجازه نمی‌دهید این دخالت‌های زشت را در کشور ما بکنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: ‌ ما از دولت و مجلس و هیأت ایرانی انتظار داریم تا پاسخ ملت ایران را به اتحادیه اروپا را منتقل کند باید دولت بداند که تکبر در برخی مواقع عبادت است، تکبر در مقابل متکبر و زورگو عبادت است.

وی افزود: مردم ما مردمی هستند که روی مواضع خود ایستاده‌اند و روی این مواضع شهادت دید‌ه‌اند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: اوباما و خانم شرمن سخنان زیادی می‌گویند که ما به ایران اطمینان نداریم، عجیب است اگر شما به ایران اطمینان ندارید، دولت و نظام ایران هزاران مرتبه به شما بی‌اطمینان است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به بخشی از توافق‌نامه ژنو گفت: شایسته است، هیأت ایرانی و وزارت امور خارجه روی این موضوع دقت کند. در این جمله آمده است روی هیچ چیز توافق حاصل نمی‌شود تا روی همه چیز توافق نمی‌شود. با این زیاده‌خواهی این‌ها یکبار حقوق بشر و موشک بالستیک و حمایت از حزب‌الله را مطرح می‌کنند و یک روز هم ممکن است این مسئله را بگنجانند که ایران همجنس‌بازی را آزاد کند. این جمله عجیب است.

وی افزود: آنها میگویند همه چیز قابل برگشت است و شما هم بگوئید که هرچه میگوییم قابل برگشت است.