به گزارش افکارنیوز، روزنامه انگلیسی تلگراف با انتشار این مطلب نوشت: ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در برابر کمیته سیاست خارجی قرار گرفت تا به سوالاتی در مورد ایران پاسخ بدهد. وزیر امور خارجه باید بتواند به شکلی فوری به سوالات از این دست پاسخ دهد که دولت بریتانیا ایران را رسما تحریم کرده است. تحریم‌هایی که در قبال شرکت‌هایی که در برنامه هسته‌ای هستند، اعمال می‌شوند. چرا دولت بریتانیا همچنان از تجارت قانونی با ایران ممانعت می‌کند؟

تلگراف در ادامه این سوالات می‌افزاید: در ماه‌های اخیر هیئت‌هایی از فرانسه و آلمان به ایران رفتند اما هیچ هیئتی از انگلستان به ایران نرفت. به نظر می‌رسد که انگلستان از این می‌ترسد که به آمریکا توهین بشود. چرا چنین است؟ وزیر امور خارجه بریتانیا اصرار دارد که هیچ منع قانونی برای بانک‌های انگلستان برای انتقال پول به ایران وجود ندارد. اما این صحت ندارد، بانک‌های انگلیسی به محض اینکه با ایران وارد معامله بشوند، توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم می‌شوند و مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین می‌شوند.

روزنامه انگلیسی خاطر نشان می‌کند: نمایندگان باید از آقای هیگ بپرسند که چرا اجازه می‌دهد که بانک‌های انگلیسی هدف تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند. همه ما می‌دانیم که تحریم‌ها برای این طراحی شده‌اند که مانع ایران از دستیابی به سلاح اتمی بشوند و این منطقی است.

اما انگلستان این را میداند که تحریمها برای این نیست که مردم عادی ایران را هدف قرار بدهد. واقعیت چیز دیگری است. انگلستان به آمریکا این اجازه را داده است که همه تجارتش با ایران را بهم بزند. نمایندگان مجلس باید در مورد این وضعیت ناامیدکننده از آقای وزیر سوال کنند.