رویکرد متفاوت دو سناتور آمریکایی در قبال ایران

به گزارش افکارنیوز، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، در سال ۲۰۱۳ " تد کروز " و " رند پل "، دو سناتور آمریکایی کاملا با هم هم عقیده بودند. هردو از عملکرد سازمان امنیت ملی شاکی بودند و از تعطیلی دولت حمایت می کردند. هر دو سناتور مخالف مداخله در سوریه بودند. اما در سال ۲۰۱۴ داستان تغییر کرد.

کروز به مدافع جدی و پر و پا قرص سیاست خارجی سرسختانه و منتقد تند دیدگاه‌های اوباما درمورد ایران و روسیه تبدیل شد. وی سخنرانی‌های جدی درمورد اهمیت مقابله با پوتین انجام داد و داشتن این انتظار را که ایران بدون تحریم‌های شدید یا تهدید به اعمال زور از برنامه هسته ای خود دست بردارد، غیر ممکن خواند.

وی در نامه ای به پولیتیکو از باراک اوباما به خاطر امضای قانون منع صدور روادید برای " حمید ابوطالبی "، فرد معرفی شده برای تصدی سمت نماینده ایران در سازمان ملل، تشکر کرد و گفت دولت آمریکا با این کار پیامی قاطع و دو حزبی برای ایران ارسال کرد.

کروز از باراک اوباما هم به خاطر امضای قانون منع صدور روادید برای دیپلمات هایی که در اقدامات تروریستی دست داشته اند، حمایت کرد.

اما " رند پل " در مسیر کاملا متفاوت گام بر می دارد. به گزارش فری بیکن این سناتور آمریکایی در سال ۲۰۰۷ این مسئله را که ایران تهدیدی برای آمریکا یا اسرائیل محسوب می شود، رد کرد.

درمورد سوریه هم رند پل اعلام کرده است که احتمالا اوباما متحد القاعده است. مطلبی که نویسنده آن را دروغ می خواند.