آمادگی نیروهای مسلح ‌‌برای دفاع از ایران

به گزارش افکارنیوز، ‌ ‌سردار حسین دهقان با حضور در مرکز آموزشی شهدای جوادنیای وزارت دفاع از یگان‌های سربازی مستقر در این مرکز ‌بازدید و از نزدیک با افسران و سربازان وظیفه که در حال طی دوره آموزشی هستند دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

‌وی در جمع افسران و سربازان وظیفه این مرکز‌ طی سخنانی گفت: ‌نیروهای مسلح‌ جمهوری اسلامی ایران به دلیل ویژگی‌های منحصربه فرد خود در میان همه ملت‌ها و ارتش های جهان از جایگاه ممتاز و ویژه‌ای برخوردارند.

سردار دهقان با بیان اینکه ‌سربازی و دفاع از نظام خدایی جمهوری اسلامی ایران یکی از ‌‌وجوه تمایز ‌نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران‌ است، اظهار داشت: ‌ نیروهای مسلح کشورمان ‌با فرماندهی ‌حکیمانه فقیهی عادل، ‌آماده دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی هستند.

‌وزیر دفاع با بیان اینکه سربازی نظام جمهوری اسلامی ایران توفیقی است بس بزرگ که در این برهه تاریخی نصیب ‌جوانان برومند کشومان شده است، تصریح کرد: ‌خدمت سربازی در لوای پرچم ‌مقدس جمهوری اسلامی و تحت زعامت و ‌فرماندهی ولایت مطلقه فقیه در راستای ‌حفظ نظام اسلامی، ‌مأموریتی الهی محسوب شده که می‌بایست قدردان این نعمت گرانسنگ باشیم. ‌

‌سردار دهقان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران برای حفظ ‌دستاوردهای ارز‌‌شمندش طی ۳۶ سال گذشته ‌‌‌‌شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، افزود: ‌ حفظ نظام جمهوری اسلامی، مسئولیت و امانتی بسیار بزرگ و خطیر است که‌ ‌بر دوش همه آحاد ملت نهاده شده‌ و رساندن آن به سر منزل مقصود جز با اراده و ایمان قوی و اعتقاد به آرمان‌های والای ‌انقلاب اسلامی ممکن نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ‌مراکز آموزشی ‌نیروهای مسلح را قلب و تزریق‌کننده مستمر خون پاک در بدنه نیروهای مسلح جهت اجرای ماموریت‌ها‌ دانست و ‌تاکید کرد: ‌مر‌کز آموزشی شهدای جوادنیای وزارت دفاع، نیازمند شادابی و پویایی است که مسئولان ذی‌ربط می‌بایست با فراهم کردن همه امکانات، زمینه فراگیری بهترین آموزش‌ها را برای جوانان‌ فراهم کنند. ‌

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان ضمن توصیه به افسران و سربازان وظیفه در غنیمت شمردن دوره جوانی ابراز امیدواری کرد دوره خدمت سربازی در وزارت دفاع بتواند زمینه پذیرش مسئولیت های اجتماعی و برداشتن گامهای بزرگ را برای آنان فراهم کند.