آخرین گفته شهید قرنی پس از ترور چه بود؟

به گزارش افکارنیوز، مراسم گرامیداشت سی‌وپنجمین سالگرد امیرسپهبد شهید محمدولی قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور امیر سرتیپ حسن سیفی معاون نیروی انسانی ارتش، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس عقیدتی - سیاسی ارتش، امیر سرتیپ گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام صفایی رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا در سخنانی بیان کرد: پیش از ترور شهید قرنی تعدادی از مطبوعات به ترور شخصیتی او می‌پرداختند این در حالی بود که آن زمان که شاه قصد خارج شدن از کشور را داشت گفته بود ایران، ایرانستان می‌شود به این معنی که پس از خروج او آمریکا که از شاه حمایت می‌کرد قصد تجزیه ایران را داشت. با پیروزی انقلاب اسلامی تنها نیروی مسلح متشکل کشور، ارتش بود اگرچه یک روز پیش از شهادت شهید قرنی، امام(ره) دستور تأسیس سپاه را صادر کرده بودند اما سپاه از سازمان و انسجام برخوردار نبود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، شهید قرنی و نیروهای ارتشی با لباس شخصی به محل خدمت خود می‌رفتند چرا که شرایط پس از انقلاب باعثشده بود مردم نسبت به ارتش بی‌اعتماد باشند اما امام(ره) با صدور بیانیه‌ای که به روز ارتش منجر شد بار دیگر ارتش جایگاه خود را یافت و توانست با لباس نظامی در خیابان‌ها راه برود به گونه‌ای که مردم در روز ۲۹ فروردین فریاد می‌کشیدند ملت فدای ارتش و ارتشی‌ها نیز در پاسخ می‌گفتند؛ ارتش فدای ملت. امام(ره) معتقد بودند که ارتش برای انقلاب اسلامی یک سرمایه است، اگرچه در رأس آن خائنینی وجود داشت اما بدنه آن سالم بود.

حجت‌الاسلام صفایی با اشاره به تأثیر تبلیغات منفی روزنامه‌ها علیه سپهبد قرنی یادآور شد: شهید قرنی ۴۳ روز ریاست ستاد ارتش را بر عهده گرفت اما با کمال تأسف دولت موقت مرحوم مهندس مهدی بازرگان تحت تأثیر تبلیغات منفی و اخبار نادرستی که از فعالیت‌های سپهبد قرنی به او می‌رسید قرار گرفت و مرحوم بازرگان از ایشان خواست که استعفا بدهد. گذشت تا اینکه شهید سپهبد قرنی در منزلش به شهادت رسید. آقای شجاعی راننده این شهید بزرگوار نقل می‌کند که آخرین جمله شهید قرنی هنگامی که او را به بیمارستان منتقل می‌کردند این بود که عاقبت آمریکایی‌ها من را کشتند. اگرچه در ظاهر یک ایرانی او را ترور کرد اما جوانی که او را ترور کرد از سوی آمریکا سازماندهی شده بود. بعد از تسخیر لانه جاسوسی مشخص شد که گروهک فرقان از سوی آمریکا حمایت می‌شده است.

وی با اشاره به ترور نخبگان و دانشمندان هسته‌ای کشور ما توسط آمریکایی‌ها گفت: در ظاهر این ترورها توسط افرادی ایرانی انجام می‌شود اما هنگامی که این تروریست‌ها را دستگیر می‌کنیم مشخص می‌شود که آن‌ها از آمریکایی‌ها پول گرفته‌اند و سازماندهی‌ شده‌اند. اینکه امام(ره) می‌گفتند آمریکا شیطان بزرگ است به همین معناست. پس از شهادت شهید قرنی به فاصله یک هفته گروهک فرقان شهید مرتضی مطهری را ترور کرد و به شهادت رساند. این که چه رابطه‌ای میان ترور این شخصیت کم‌نظیر و شهید قرنی است بسیار مهم جلوه می‌کند چرا که یکی مرزبان کشور است و دیگری پاسدار مکتب. در حقیقت آمریکا با این ترور‌ها برخی مرزبانان کشور و مذهب را از میان برد تا به واسطه آن کشور را تجزیه و اختلاف مذهبی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام صفایی در رابطه با اقدامات گروهک‌های تکفیری یادآور شد: جنایت‌ها و اقداماتی که این گروهک‌ها در سوریه انجام می‌دهند همه از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود. این دشمنان می‌خواهند با انتشار فیلم‌هایی که در آن به طور مثال یک به ظاهر مسلمان اعضای بدن یک ارتشی سوری را می‌خورد این فرافکنی را در سطح دنیا ایجاد کند که مسلمانان بسیار خشن، خون‌خوار و بی‌رحم هستند. قطعا نمایش این تصاویر بسیار اثرگذارتر از هزینه برای تبلیغات منفی علیه اسلام و مسلمانان است. هدف دوم دشمنان هم این است که به واسطه آن، جنگ‌های مذهبی و فرقه‌ای راه بیاندازند تا میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از زندگینامه شهید قرنی یادآور شد: سپهبد قرنی در دوران حکومت پهلوی شش سال به دلیل متدین‌بودن و اقدام برای براندازی رژیم شاه در زندان به سر برد و شکنجه شد. بعد از آن شاه او را از درجه سرلشکری عزل و از ارتش اخراج کرد. وقتی اخراج شد یک منزل مسکونی محقر داشت و چیز دیگری در دست نداشت. یک روز از سوی دربار یک نظامی به خانه او آمده بود و یک چک به مبلغ ۳۰ هزار تومان را با ارزش پولی آن زمان به او داده بود اما شهید قرنی آن را قبول نکرده بود. آن مرد به سپهبد قرنی یادآور شده بود که این چک عطیه همایونی است اگر این را برگردانم اعلاحضرت ناراحت خواهند شد. این اقدام شهید قرنی نشان می‌دهد که او معتقد بود نظامی‌ که وابسته به آمریکا باشد باید براندازی شود و هیچ چیز آن مشروعیت ندارد.

یگانهایی از نیروی زمین، هوایی و دریایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا (ص) نیز در این مراسم حضور داشتند.