ادعای جدید منافقین درباره داعش

به گزارش افکارنیوز، بنا به ادعای منافقین نیروهای داعش در سوریه دوشادوش نیروهای حزب الله، ایران و ارتش سوریه بر علیه نیروهای ارتش آزاد وابسته به گروه های تروریستی مخالف نظام بشار اسد در حال جنگ هستند. در ادامه این ادعاهای مضحک منافقین مدعی هستند که داعش دستورالعمل‌های و رهنمودهای خود را از وزارت اطلاعات ایران می گیرد.
این ادعاها به قدری مضحک است که حتی دشمنان تابلودار نظام اسلامی نیز تا کنون چنین ادعای مضحکی را مطرح نکرده اند.

داعش، نام گروه سلفی تکفیری دولت خود خوانده و به اصطلاح اسلامی عراق و شام است. این گروه از ادغام سازمان «دولت اسلامی عراق» که بخشی از نیرو های القاعده در عراق است با جبهه «النصره» که گروهی از سلفی های تکفیری سوری هستند، تشکیل شده است.

نیروهای این گروه تروریستی بسیار بی رحم و وحشیند. این سازمان برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۰۴ پدیدار شد و خود را «جماعت توحید و جهاد» نامید، اما در اکتبر ۲۰۰۴ نام خود را به «تنظیم قیادت الجهاد فی بلاد آل رافدین» تغییر داد و از همان سال ۲۰۰۴ متعهد به تبعیت از القاعده شده و به عنوان القاعده عراق مشهور شد.

در ژانویه ۲۰۰۶ این سازمان با چند گروه کوچکتر ادغام شد و خود را «شورای مجاهدین» نامید. در اکتبر سال ۲۰۰۶ نام دولت بر خود نهاد و «دولت اسلامی عراق» نامیده شد در ماه آوریل ۲۰۱۳ این گروه نام خود را به «دولت اسلامی عراق و شام» تغییر داد تا منعکس کننده نقش آن ها در جنگ داخلی سوریه باشد. گروه تروریستی داعش از آوریل ۲۰۱۳ تا کنون به یکی از اصلی ترین گروه های سلفی – تکفیری مخالف با دولت سوریه تبدیل شده است.

این گروهک تروریستی رابطه بسیار پر تنشی با سایر گروه های تروریستی درگیر در جنگ سوریه از جمله ارتش آزاد سوریه دارد و طی چند ماه اخیر بارها وفادارن به داعش و ارتش آزاد در درگیری های گسترده تعداد زیادی از وفاداران به یکدیگر را کشته و یا سر بریده‌اند.

داعش در عراق نیز بسیار فعال است و بسیاری از عملیات های تروریستی در بغداد و سایر شهرهای عراق توسط این گروه انجام شده است. در اوایل سال جاری میلادی نیز عقب نشینی ارتش عراق از دو شهر رمادی و فلوجه، باعثشد نیروهای داعش از این فرصت استفاده کرده شهر فلوجه و قسمتی از شهر رمادی را به تصرف خود درآورده و در این دو شهر به ایجاد ایستگاه‌های ایست و بازرسی مبادرت کردند. در یکی دو روز گذشته ارتش عراق با حمله به فلوجه بسیاری از نیروهای وابسته به داعش را به هلاکت رسانده است.

حال یک سئوال بسیار ساده از گروهک منافقین باید پرسیده شود و آن این است که گروه سلفی - تکفیری داعش که به خون شیعیان تشنه است و در ریشه در القاعده دارد و در عراق با دولت دوست ایران در حال جنگ است، بر اساس چه استدلالی ساخته و پرداخته ایران باید باشد؟

در نقطه مقابل اسناد بسیاری وجود دارد که سلفی های تکفیری داعش در عراق و سوریه ارتباطات پیدا و پنهان بسیاری با گروهک منافقین دارند، چرا که هدف مشترک دارند و ادعاهایی از این قبیل تنها و تنها برای رد گم کردن و فرار به جلو از سوی منافقین مطرح می شود.