به گزارش افكار به نقل از فارس ، حجتالاسلام والمسلمن انصاريان بويراحمدي در ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به تاسيس مجمع جهاني شيعهشناسي در سال امام علي(ع) اظهار داشت: براي اثبات حقانيت تشيع و معرفي اهل بيت (ع) طي جلسات متعدد، نيازسنجيهاي شيعه به صورت ملي و فراملي با معرفي كامل دين اسلام و شيعه در ۲۰ محور صورت گرفت.
وی افزود: در این راستا ۴۵ کتاب تا پایان سال ۹۰ به چاپ می‌رسد که همه آنها از تالیفات مجمع‌ جهانی شیعه‌شناسی به صورت موضوعی به شمار می‌رود.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ابراز داشت‌: کتاب‌های چاپ شده بسیار تخصصی و کاربردی هستند و کمتر کسی توانسته به این نحو به بررسی موضوعات خاص با آیات و روایات‌، شرح تفسیر و شبهه‌زدایی بپردازد.
وی از به پایان رسیدن تالیف کتاب ثقلین با ۱۳ محور خبر داد و عنوان داشت: این کتا ب در ۱۰ جلد به چاپ می‌رسد که دو جلد آن آماده چاپ شده و کتاب ریشه‌های تاریخی تشیع ایران نیز تدوین شده و به زودی منتشر می‌شود.
انصاریان بویراحمدی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی شیعه‌شناسی در قم خبر داد و بیان داشت‌: به دلیل نداشتن دسترسی به مکان مناسب و کافی فاز اول این کتابخانه راه‌اندازی شده که ۱۰ هزار عنوان کتاب در آن نگهداری می‌شود‌.
وی ادامه داد: فعالیت‌های این مرکز بدون دریافت هیچ ردیف بودجه دولتی انجام می‌شود و هزینه سال گذشته این مجموعه بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ هزار میلیون تومان بود با این وجود به دلیل کمبود بودجه ۵۴ جلد کتاب آماده انتشار به چاپ نرسید.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: هر ماه ۴۰ هزار شماره نشریه تخصصی و خلاصه‌ای از نشریات تخصصی در این مر کز چاپ می‌شود.
وی دربخش دیگری از سخنانش به فعالیت چهار مرکز ضد‌شیعی در رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بودجه‌های این مراکز به صورت رسمی از سوی منابع ضد‌دینی برای تخریب مسلمانان تامین می‌شود و این زنگ خطری برای ماست.