به گزارش افكار به نقل از فارس ،محمدجواد لاريجاني در جمع دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز اظهار داشت: بايد از گروهها و افرادي كه بوي انحراف ميدهند فاصله بگيريم و از آناني كه در خط ولايت هستند پيروي كنيم.
نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و ابراز داشت: در این فتنه مشخص شد ولایت فقیه مانع تسلط اجانب و رشد حکومت دیکتاتوری بوده و باعثپیشرفت کشور است.
لاریجانی گفت: غرب امروز خوب متوجه شده است که شیرازه پیشرفت ایران کجاست و آن را مورد حمله قرار داده، در فتنه سال ۸۸ به ظاهر با انتخابات درگیر بودند اما آنان در واقع با اصل نظام مخالف بوده و سعی داشتند نظام مقدس ما را براندازی کنند.
مشاور امور بین‌الملل رییس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز در نظام، مسئولان باید نسبت به ولایت مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی را رعایت کنند و در مسئولیت شرعی نیز هر مسئول باید بداند ملاک هرگونه سیطره، اذن ولایت فقیه است.
وی افزود: انحرافاتی که در جامعه شاهد بودیم هر کدام زاویه گرفتن با ولایت بود و مسئولان باید بدانند که حفظ نظام، حفظ تعهدات شرعی به ولایت است.
لاریجانی تصریح کرد: امروز شعار حفظ نظام که از واجب و اوجبات است باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه اسلام سخره‌ای تنومند بوده که بناهای عظیمی می‌توان بر آن ایجاد کرد و در واقع اسلام ما مبتنی بر بصیرت پایه‌گذاری شده است.
مشاور امور بین‌الملل رییس قوه قضائیه ادامه داد: متفکران سیاسی غرب ماهیت نظام خود را بر اساس سیطره و قرار داد اجتماعی می‌دانند و این در حالی است که نظام ما دموکراسی بوده و مکتب آن نیز برگرفته از مکتب انقلاب، اهل بیت و ولایت فقیه است.
لاریجانی همچنین در سخنان خود به سالگرد ارتحال امام(ره) اشاره کرد و گفت: نهضت امام(ره) دو رکن مبارزه و دیگری ساختن ایران بر اساس نظام جامع در اسلام است و نهضت او در واقع اساس دیانت و شجاعت بود.