همزمان با مرگ غمانگيز مسافر کوچولوي پرواز کيش - تهران در هواپيما پدر وي از شرکت هواپيمايي، خلبان و گروه پروازي شکايت کرد

به گزارش افکار به نقل از ایران، پدر «ایمان» سه ساله صبح دیروز ضمن تسلیم شکایتش به بازپرس شهریاری از شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران گفت: «از مدتی قبل در جزیره کیش تجارت و زندگی می‌کنیم. عصر یکشنبه – ۲۱ شهریور – همسر و پسرم با پرواز ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه یک شرکت هواپیمایی به سوی تهران پرواز کردند.

البته وقتی آنها را به فرودگاه رساندم حال پسرم خوب بود و هیچ مشکلی نداشت. من هم با خیال راحت آنها را راهی کرده و پس از پرواز هواپیما به خانه برگشتم. اما حدود ساعت هشت و نیم شب یکی از اعضای گروه پرواز تلفنی با من تماس گرفت و در کمال ناباوری خبر مرگ پسرم در هواپیما را داد. بعد هم از من خواست هر چه زودتر خودم را به تهران برسانم! با شنیدن این خبر چند دقیقه‌ای گیج و مات بودم و باورم نمی‌شد. فکر می‌کردم کسی با من شوخی می‌کند. اما با این حال سوار بر اولین پرواز خودم را به تهران رساندم.
در فرودگاه مهرآباد پدر همسرم را دیدم که با چشمان اشکبار گفت: «بچه‌ را بردند پزشکی قانونی!»
با شنیدن این حرف پرسیدم: چطور ممکن است بدون این‌که یک پزشک بچه‌ام را ببیند یا او را به بیمارستان انتقال داده باشند جسد را مستقیم به پزشکی قانونی برده‌اند؟!
همسرم به‌شدت گریه می‌کرد و اوضاع مناسبی هم نداشت. با این حال وقتی از او خواستم درباره حادثه توضیح دهد گفت: وقتی هواپیما از زمین بلند شد و اوج گرفت ناگهان حال ایمان بد شد و بی‌حال خودش را در آغوشم انداخت. من هم با عجله از مهماندار کمک خواستم که او هم یک لیوان آب قند برای پسرم آورد. اما فایده‌ای نداشت و حالش لحظه‌به‌لحظه بدتر شد. همان موقع گروه پروازی موضوع را به خلبان هواپیما اطلاع دادند و از آنجا که نزدیکی شیراز بودیم از خلبان خواستم به صورت اضطراری در فرودگاه شیراز به زمین بنشیند تا بچه را به بیمارستان برسانیم. اما خلبان بی‌توجه به حرف‌هایم به پرواز ادامه داد.
اما متأسفانه به علت نبود پزشک در هواپیما و بی‌توجهی به وضعیت جسمی و سلامت پسرم او دقایقی بعد جان باخت.
پدر پسربچه در حالی که به سختی حرف می‌زد ادامه داد: «ایمان تنها فرزند ما بود و به فکر تولد سه‌سالگی‌اش بودیم که ناباورانه از پیش ما رفت. هنگام خداحافظی وقتی صورتش را می‌بوسیدم نمی‌دانستم این بوسه آخر خواهد بود اما من با دل شکسته‌ام ماجرای مرگ پسرم را تا آخر پیگیری خواهم کرد که مقصران این حادثه شناسایی و معرفی شوند تا دست‌کم در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.»
بازپرس شهریاری پس از شنیدن اظهارات پدر ایمان در حالی که دستور معاینه جسد و تعیین علت اصلی مرگ از سوی کارشناسان پزشکی قانونی را صادر می‌کرد گفت: چند روز قبل خبری در یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور خواندم مبنی بر این‌که خلبان یک هواپیمای اروپایی که به مقصد لهستان در پرواز بود وقتی متوجه شد یک فنجان چای داغ روی بدن یکی از مسافران ریخته و زن ۵۶ ساله دچار سوختگی سطحی شده بلافاصله با فرود اضطراری در یکی از فرودگاه‌های آلمان مقدمات انتقال مسافر به بیمارستان را فراهم کرد. اما در این ماجرای غم‌انگیز ما شاهد مرگ غم‌انگیز یک پسربچه در هواپیما هستیم که قابل بررسی‌های دقیق و جدی است. حال آن‌که براساس شکایت پدر پسر کوچولو بزودی خلبان گروه پرواز و مسئولان شرکت هواپیمایی برای تحقیق و بازجویی به دادسرا احضار خواهند شد تا مقصران اصلی حادثه شناسایی شوند.