سخنرانی رئیس​جمهور در حرم مطهر امام(ره) با شعار مشایی حیا کن، احمدی رو رها کن آغاز شد و با شعار این همه لشگرآمده به عشق رهبر آمده به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاین، عده​ای نیز در خلال سخنرانی رئیس جمهور شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند. برخی دیگر نیز می​گفتند «احمدی، احمدی، حمایتت می​کنیم».

در حالی که محمود احمدی​نژاد مشغول بررسی وضعیت مستکبران در جامعه جهانی امروز بود، یکی از حاضران فریاد «مرگ بر آمریکا» را سر داد. تا این لحظه رئیس​جمهور از آمریکا نامی نبرده بود و در واکنش به فریاد این فرد گفت: صبر کنید نوبت آمریکا هم می​رسد! اما دقایقی بعد سخنان رئیس​جمهور با «فریاد مرگ بر آمریکا» قطع شد.

واکنش رئیس جمهور به شعار دهندگان این بود که با لبخند به انها می​گفت: «مخلص شما هم هستیم». وقتی شعارها کمی بیشتر شد، او بی آنکه به شخص خاصی اشاره داشته باشد، اظهار داشت: «مخلص آقای رئیس هم هستیم! نوبت شما هم می​شود! من همه شما را دوست دارم و نوکر همه شما هم هستم».

احمدی​نژاد دقایقی بعد گفت: «حرف​هایم به جایی می رسد که خیلی باید شعار بدهید». البته مشخص نشد که منظور رئیس​جمهور کدام بخش از سخنانش بود.

گفتنی است، هنگامی که رئیس​جمهور به چاپ اسکناس​های بدون پشتوانه در آمریکا انتقاد می​کرد، خطاب به حضار گفت: «بگذارید مثالی بزنم که بیشتر متوجه شوید، هرچقدر بانک مرکزی اسکناس بی پشتوانه چاپ کند، معنایش این است که از جیب ملت برداشته است.»

رئیس​جمهور در خلال سخنانش عبارتی را هم اصلاح کرد. او در بخشی از سخنانش گفت: «تا زمانی که رژیم صهیونیستی در فلسطین باشد، منطقه روی آرامش نخواهد دید، پس همه ملت ها پیش به سوی رژیم صهیونیستی و محو آمریکا». حاضرین در حال سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» بودند که احمدی نژاد جمله پایانی​اش را اصلاح کرد و گفت: «البته محو سلطه آمریکا در منطقه».

اگرچه سخنان رئیس​جمهور با تاخیری حدود ۱۵ دقیقه از شبکه خبر پخش شد اما مجری این شبکه اعلام کرد که سخنان وی به شکل مستقیم پخش شده است. این در حالی است که سخنرانی رئیس​جمهورکه به طور زنده از رادیو ایران پخش میشد، یک ربع قبل به پایان رسیده بود.

سیدحسن و سیدعلی خمینی و محمد علی انصاری در خلال سخنرانی رئیس​جمهور در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضورداشتند.