به گزارش افكار، حجت الاسلام ثمري در گفتگو با فارس در خصوص انتصابات جديد رئيس دفتر رئيس جمهور هسته مرکزي گزينش نهاد رياست جمهوري که نام وي در بين منصوبين مذکور بوده است، اظهار داشت: بنده از اساس طرز تفکر مشايي و بينش او را قبول ندارم و به آقاي زهرهاي معاون تحول و پشتيباني نهاد رياست جمهوري هم گفته بودم که هيچ حکمي براي بنده از سوي او صادر نشود.
وی ادامه داد: بر همین اساس هم از شورای فرهنگی، شورای امر به معروف و نهی از منکر، ستاد نماز، ستاد غدیر نهاد ریاست جمهوری و هیئت تخلفات کناره‌گیری کردم، لذا عضو هسته‌‌ مرکزی گزینش نهاد ریاست جمهوری هم نیستم.
ثمری خاطر نشان کرد: احکام اعضای مرکزی نهاد ریاست جمهوری طبق بند ۹ از ماده ۹ قانون گزینش کشور بایستی پس از تأیید هیئت‌ عالی، توسط دبیر هیئت مرکزی صادر شود و اگر غیر از این روند باشد خلاف قانون است.
وی ادامه داد: در خصوص دبیر هیئت عالی گزینش هم طبق قانون ریاست هیئت و نماینده تام‌الاختیار این هیئت بایستی تصمیم‌گیری کند.
ثمری سخنان خود را با این بخش از دعای افتتاح به پایان رساند: «اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا صلواتک علیه و آله و غیبةَ ولینا و کثرةَ عدونا و قلةَ عددنا و شدةَ الفتن …
این گزارش حاکی است چندی پیش نیز علی جعفری نیز که از سوی مشایی به عنوان عضو شورای فرهنگی نهاد منصوب شده بود، این حکم را رد و مسئولیت را نپذیرفت.

/ب.